• Anonym (Ångest)

Ångest flera dagar efter :(

Jag lider av ångest/panikångest och hälsoångest, jag brukar inte dricka alkohol så mycket någon gång i bland, men i lördags så drack jag mig berusad och mådde toppen,men å går och idag har jag haft ångest,som yrsel,hjärtklappning,ja mått skit,kan man värkligen ha ångest flera dagar efter man drukigt

• Svar på tråden Ångest flera dagar efter :(
  • Stokke

Det får jag med. Jag har nästan slutat festa helt och hållet (någon gång/ år går jag på fest).

• Anonym (Ångest)
    Stokke skrev 2013-04-15 19:12:47 följande:
    Det får jag med. Jag har nästan slutat festa helt och hållet (någon gång/ år går jag på fest).

ja fy sitter har med världens hjärtklappning
  • Anonym (Sia)

Tror inte att det beror på alkoholen då den har gått ur din kropp för långe sedan. Det låter som vanlig ångest som triggas av din vetskap att du druckit.

• Anonym

Samma här, sluta drick, man kan ha roligt ÄNDÅ

• Border
    Anonym (Ångest) skrev 2013-04-15 19:02:25 följande:
    Jag lider av ångest/panikångest och hälsoångest, jag brukar inte dricka alkohol så mycket någon gång i bland, men i lördags så drack jag mig berusad och mådde toppen,men å går och idag har jag haft ångest,som yrsel,hjärtklappning,ja mått skit,kan man värkligen ha ångest flera dagar efter man drukigt
    Det är typiskt om man lider av ångest/panikångest, ångestsyndom och liknande. Jag är själv diagnostiserad med panikångestsyndrom och ångestsyndrom. Jag får ångest i en vecka efter att jag har druckit. Det har inget att göra med vad jag gör när jag dricker, utan alkoholen triggar igång ångesten. Därför slutade jag dricka helt och hållet 2010.
  • Border
    Anonym (Sia) skrev 2013-04-15 20:18:25 följande:
    Tror inte att det beror på alkoholen då den har gått ur din kropp för långe sedan. Det låter som vanlig ångest som triggas av din vetskap att du druckit.
    Så behöver det dock inte vara. När jag drack fick jag sådan ångest, trots att jag absolut inte trodde att jag skulle få det. Att man får ångest lång tid efter pga att man druckit är ett vanligt symtom om man lider av det ts lider av och andra liknande diagnoser och dylikt.
  • Stokke

Gud vad jag känner igen mig i det ni skriver.
    Jag mår så mycket bättre utan alkohol.

• Anonym

Om jag inte dricker alkohol på en fest eller en utekväll och har haft roligt brukar jag få en skön kick av det på morgonen när jag vaknar nyckter och tänker på hur jag skulle mått om jag hade druckit. IMO alkohol förvränger upplevelser och om jag tänker efter har jag egentligen aldrig gillat det. no fear!!

• Stokke

Håller verkligen med! Jag mår oxå så mycket bättre av att vakna dagen efter och slippa ångest känslorna.

• Anonym
    Stokke skrev 2013-04-15 20:59:41 följande:
    Håller verkligen med! Jag mår oxå så mycket bättre av att vakna dagen efter och slippa ångest känslorna.
    Gött mos e de! haha
  • Anonym (Sia)
    Border skrev 2013-04-15 20:31:47 följande:
    Så behöver det dock inte vara. När jag drack fick jag sådan ångest, trots att jag absolut inte trodde att jag skulle få det. Att man får ångest lång tid efter pga att man druckit är ett vanligt symtom om man lider av det ts lider av och andra liknande diagnoser och dylikt.
    Troligast är att ångesten icke är alkoholutlöst. En flaska vin går ur en normalstor kvinna på ca 15 timmar. Kommer man däremot ur ett långvarigt alkoholmissbruk kan ångestnivåerna stiga pga. abstinenes. 
  • Stokke

Ååååå Gud ! Vad på jobb event i fredags och har sjuuuuuk ångest idag. Idag är värre än igår.
    Snälla peppa mig !

• Anonym (Ångest)
    Stokke skrev 2013-04-28 20:42:10 följande:
    Ååååå Gud ! Vad på jobb event i fredags och har sjuuuuuk ångest idag. Idag är värre än igår.

Snälla peppa mig !

Fy låter inte kul

Hoppas du mår bättre idag
  • Stokke

Hej alla ! Måndagen var horribel !
    Men det känns mycket bättre idag.

Svar på tråden Ångest flera dagar efter :(