• Maryam88

iPhone till 4åring?

Ni har väl inte missat den exploderande iPhone? ---->  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16599859.ab 
    I mitt nyhetsflöde på facebook uttalar sig nu folk om hur fel det är att barnet i fråga hade en telefon över huvud taget.

Min åsikt är följande.
    Vår teknologi har utvecklats enormt och teknologin är något vi använder oss av dagligen. Jag kommer ihåg när min pappa fick sin första mobiltelefon. En nokia. Vi satt i timmar och försökte reda ut hur den fungerade. Jag kommer även ihåg när min mamma ropade att jag skulle logga ut från internet för hon skulle ringa..

Det var nytt när jag var barn. Men vi har utvecklats in i ett teknologiskt samhälle och varför skulle då inte våra barn få ta del av den? 

Jag menar inte på något vis att barn ska sitta framför datorer, surfplattor och mobiler hela dagarna istället för fysiskt stimulerande lek.
    Men vad är de för fel att låta sina barn upptäcka den teknologiska världen? Jag anser att det är psykiskt stimulerande och utvecklande för barnen. 

Min fråga är följande: Är det bra för yngre barn att få tillgång till modern teknologi?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden iPhone till 4åring?
  • Äppelpaj80

Ja om det handlar om tillgång. Mina barn använder våra telefoner. Men en egen IPhone, absolut inte!!

• cloudberry79

Tillgång ja, men ingen fyraåring behöver en egen mobiltelefon.

(M)amma till V -07 och E -12
  • LinneaJosie

Tillgång till är väl bra, men jag tycker inte att det är så smart att ge småbarn tekniska prylar för tusenlappar.

• Sadie
    cloudberry79 skrev 2013-04-15 20:05:35 följande:
    Tillgång ja, men ingen fyraåring behöver en egen mobiltelefon.
    Säger samma sak!
    * Lova 2006-07-05 * Elsa 2008-01-30 * BF 2013-08-05 *
  • Maryam88
    Äppelpaj80 skrev 2013-04-15 20:04:48 följande:
    Ja om det handlar om tillgång. Mina barn använder våra telefoner. Men en egen IPhone, absolut inte!!
    Men i detta fallet var de ju inte så att dom köpt telefonen till dottern utan det var en avlagd telefon eftersom pappan skaffat en ny. Tror inte det är så att dottern har den med sig ut osv utan de är en telefon hon får lov att leka och pilla med ibland. 
  • rödnos

Vår 2 åring har en egen iphone4... Störtfånigt men till vårt försvar har vi iaf inte köpt den utan är en avlagd jobbtelefon...
    Sjukt vass på pussel.

• rödnos

Får nog ta o byta batteri i den om den där artikeln stämmer. Läskigt ju!

• Skopan

Min 3 åring har min gamla iPhone o spelar o fotar med !
    Bara för dom har en egen behöver det inte betyda att dom sitter med den 24 Tim om dygnet !
    Fsk har surfplatta åt barnen oxå som dom har fri tillgång till när dom vill men inte betyder det att dom inte gör annat på fsk

• Ruggugglan

Nej, en 4 åring behöver inte någon egen telefon. Men jag kan tänka mig att det är ganska vanligt att barn får ta över gamla telefoner som de kan spela på.

Vi har en gammal Iphone som barnen brukar spela på. Ibland stannar 7 åringen kvar hemma om vi ska fram och handla mjölk eller liknande och då kan hon ringa från mobilen. Lite som en "hemtelefon".

Mina barn kommer inte få egen telefon förrän den dagen de cyklar/går hem själva till kompisar eller aktiviteter. Då blir det en billigare variant.

Svar på tråden iPhone till 4åring?