iPhone till 4åring?
Ni har väl inte missat den exploderande iPhone? ----> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16599859.ab
I mitt nyhetsflöde på facebook uttalar sig nu folk om hur fel det är att barnet i fråga hade en telefon över huvud taget.
Min åsikt är följande.
Vår teknologi har utvecklats enormt och teknologin är något vi använder oss av dagligen. Jag kommer ihåg när min pappa fick sin första mobiltelefon. En nokia. Vi satt i timmar och försökte reda ut hur den fungerade. Jag kommer även ihåg när min mamma ropade att jag skulle logga ut från internet för hon skulle ringa..
Det var nytt när jag var barn. Men vi har utvecklats in i ett teknologiskt samhälle och varför skulle då inte våra barn få ta del av den?
Jag menar inte på något vis att barn ska sitta framför datorer, surfplattor och mobiler hela dagarna istället för fysiskt stimulerande lek.
Men vad är de för fel att låta sina barn upptäcka den teknologiska världen? Jag anser att det är psykiskt stimulerande och utvecklande för barnen.
Min fråga är följande: Är det bra för yngre barn att få tillgång till modern teknologi?