Hur hittar man nya vänner ???
Jag undrar hur man hittar nya vänner. ? Tips ? =)
Jag undrar hur man hittar nya vänner. ? Tips ? =)
När man blir äldre så e dessvärre många väldigt upptagna m sitt o man har inte tid osv..
Man kan svara på div trådar härinne eller så skapar man en egen där man söker bl a.
det första är att man inte är anonym
Jo det förstår jag =) alla är jämt upptagna.
det är mycket svårare om man bor i en stad där alla känner någon.
sen tycker jag egentligen inte första kontakten är jättesvår alla gånger.
jag vet bara inte hur man gör sen. jag är så dålig på kall prat,säger alltid fel saker eller för mkt, sen hör jag inte av mig för jag vet inte vad jag ska säga eller man kan säga att jag tänker varför skulle de vilja umgås med mig, jag är ju så trist och värdelös.
jag har fruktansvärda humörsvängningar, när jag är nere vill jag inte lämna sängen, klarar inte att svara i telefon blir jättefolkskygg och gömmer mig sen kan det skifta och jag är social glad och vill hitta på saker.
jag håller på att kolla vad det är för något, men detta är fruktansvärt påfrestande o
och väldigt ensamt.
när jag va yngre var jag jättesocial, glad utåtriktad, hade vänner m.m
men i 10 år har jag bara till större delen mått skit. det känns som man har sökt och letat så länge efter vad felet är att nu känns det som jag aldrig blir mitt bästa jag.
Det känns som man har ramlat ner i ett svart hål, har försökt kämpa så länge så istället sitter man där nere och tittar upp och tänker, det är ingen mening jag kommer aldrig upp dit.
Ensam Så Ensam
Jag håller själv på att jobba på den saken. För det första är det bra att ha en daglig sysselsättning där man träffar folk och lär sig ta dagliga frustrationer utan att tappa humöret (en social härdning). Sedan ska man alltid vara med på det andra hittar på och uttala sin uppskattning. Man kan t o m fråga om man får följa med även om man inte är bjuden. Gå med i jobbets festkommitte. Sedan kan man ta kontakt med gamla vänner och bekanta och fråga om de vill hitta på något. Ge inte upp, en del är trögstartade. Ring, skriv, backa en stund, ring igen. Tänk efter vad du själv skulle vilja göra tillsammans med folk, så att du inte gör saker som du vantrivs med.
Nu e ni ju ett par stycken i tråden som e ute efter samma sak , kan inte ni ta kontakten med varandra ?
Puff!
Vänner brukar man hitta i sociala sammanhang. Om man ger sig in o sociala sammanhang, gärna med någon form av gemensam nämnare, så är det svårt att inte lyckas knyta nya kontakter.