• Anonym (osäker)

Sommarjobb börjar 24 Juni, när kommer första lönen?

Som rubriken lyder, när får man första lönen för ett sommarjobb som startar 24 Juni och för vilka dagar gäller den? Enligt kontraktet är jag timvikarie för kommunen om det spelar någon roll.

• Svar på tråden Sommarjobb börjar 24 Juni, när kommer första lönen?
  • LinneaJosie

Då bör du få för dagarna i juni den 27e juli, och juli månads lön bör komma 27e augusti.

• Masken84

Här är det så att lönen kommer en månad efter! Alltså det du jobbar i juni kommer i juli osv!

• Vifslan

det beror på vad du har för löneavtal. de kommunala arbetarna i min kommun får vanligen lönen den 26e (eller om det var den 28e) månaden efter. Så som timvikarie får du med andra ord ut de dagar du jobbar i juni i slutet av juli, de timmar du arbetar i juli i augusti och så vidare. Du får lönen en månad efter med andra ord. Om du behöver pengar brukar det dock gå bra att begära förskott, men var lite försiktig med det om du är ny på arbetsplatsen. Lycka till! :) 

• Anonym

Du har förmodligen en månads innestående lön viket betyder att lönen kommer 27 juli och det är för dom timmar du jabbar i Juni  

• LunaLunatic

Troligen månaden efter, men du får höra med jobbet.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (osäker)

Okej, alla vekar vara ganska överens här får jag pengar för 24-30 Juni i slutet på Juli då, alltså att det blir en väldigt liten lön? Det blir tokigt eftersom jag får studiestöd nu och det kommer alltid inför varje månad. Förskott på lönen vågar jag nog inte fråga om eftersom jag är helt ny och ingen vet vem jag är.

• LinneaJosie
    Anonym (osäker) skrev 2013-04-15 20:39:06 följande:
    Okej, alla vekar vara ganska överens här får jag pengar för 24-30 Juni i slutet på Juli då, alltså att det blir en väldigt liten lön? Det blir tokigt eftersom jag får studiestöd nu och det kommer alltid inför varje månad. Förskott på lönen vågar jag nog inte fråga om eftersom jag är helt ny och ingen vet vem jag är.

Anonym (osäker) skrev 2013-04-15 20:39:06 följande:

Gisslet för sommarjobbare, ja! Största lönen får du typ samtidigt som första studiemedlet för hösten. Ibörjan av sommaren får man hoppas på skatteåterbäring eller äta nudlar ;)
  • Curlie

Beror helt på om du får månadslön eller timlön. Om du får månadslön och företaget är ute i god tid så får du lön för juni, redan 25:e juni. Har du däremot timlön så får du din lön runt 25:e juli.

• Noraskhanjar

Jag är 18 år och ska sommarjobb städerska städa ska börja måndag 20 juni och när får jag min lön?

Svar på tråden Sommarjobb börjar 24 Juni, när kommer första lönen?