• PetraK

Fin/rolig beskrivning av mormor/morfar/farmor/farfar/moster/morbror/farbror/kusin

Vi ska ha en ceremoni för vårat barn snart, och vill då ge en gåva till våra familjemedlemmar. Efter att ha funderat massor så sprang jag på en så söt idé! Att skriva om respektive person som om det skulle komma ur en ordbok, och så rama in det. T ex: Mormor Substantiv En person som... Men det är just fortsättningen! Det står still! Nu är det ju svårt att beskriva mitt barns mor/farföräldrar osv :P, men vad skulle ni ha skrivit? Kanske kan ge mej lite idéer och få fart på min skalle tänkte jag...

• Svar på tråden Fin/rolig beskrivning av mormor/morfar/farmor/farfar/moster/morbror/farbror/kusin
  • PetraK

Skrev från min iPhone så det ser inte ut som jag såg det, men men...

• EllisBell

Det är väl bara att utgå ifrån vad du tycker är finast med dina släktingar. Typ Mormor : någon som bakar de godaste bullarna, vet hur man lagar trasiga tanter (om mormor tex är sjuksköterska) och som jag ärvt mina blå ögon ifrån (syftande på bebisen)

• Dixie

Bara en lite fundering - varför ska ni ge presenter till gästerna på dopet?

• PetraK

Ellisbell: Det är precis så jag försökt tänka, men jag får liksom inte igång tankarna på något vis, så jag tänkte att några förslag skulle kicka igång mej :).

Dixie: Det är inget dop, utan en fest för att fira att våran dotter kommit till världen, och vi har inte valt några faddrar åt henne, så vi vill ge något fint till dom som är betydelsefulla för oss och vår lilla tjej, såna som vi ser som förebilder för henne :). Det är både familj och några vänner.

Svar på tråden Fin/rolig beskrivning av mormor/morfar/farmor/farfar/moster/morbror/farbror/kusin