• intejag

Klippa av dreadsen? Hjälp!

Hej!
    Det är så att jag har haft dreads ett tag nu, och tröttnat. Har försökt kamma ut en del men det gör så jävla ont och jag blir bara less.

Funderar på att klippa av dom, kommer få sjukt kort hår men kvar luggen, funderar på om man kan rädda det på något sätt och få en fin frisyr ändå?

Ska tillägga att jag är tjej, 18 år, ganska runt ansikte..

• Svar på tråden Klippa av dreadsen? Hjälp!
  • viseversa

En stor flaska balsam samt tålamod och tid. Tycker inte du ska skippa av dom. Du kommer ångra dig då.

• intejag

Jo, har dränkt håret i balsam, köpt speciellt spraybalsam som ska hjälpa till att göra det enklare att reda ut det..

Ska ge det ett försök till ikväll!

Tack för svaret!

• Regnig måndag

Herregud vad jag tror att ditt hår kommer att se ut efter att ha kammat, kammat och åter kammat för att reda ut det.
    Jag tänker osökt på Svinto och om det skulle bli så är snagg snyggare.

Trösta dig med att det växer ut...

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • intejag

Jo, det jag har kammat ut ser man ju att det är slitet. Det vet jag redan att det kommer bli.

Tänkte mest om någon har något tips på korta frisyrer, har ju kvar längd så jag kan ha snelugg

• Regnig måndag
    intejag skrev 2013-04-16 10:34:03 följande:
    Jo, det jag har kammat ut ser man ju att det är slitet. Det vet jag redan att det kommer bli.
    Tänkte mest om någon har något tips på korta frisyrer, har ju kvar längd så jag kan ha snelugg
    Jag tänkte mest på det viseversa skrev...
    Personligen tycker jag att snagg och lugg är en ... inte så vacker kombination...

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • intejag

Fast snaggat kommer det inte att bli, har utväxt med vanligt hår så att jag får lite längd.

• viseversa

Haha har en kompis som kammat ut dreds och det såg sliter ut i början men efter en vecka och en massa hårinpackningar och skötsel så återhämtade håret sig jätte bra. Men hon har en väldigt bra hårkvalite också. Tjocka hårstrån och massa hår. Tror det spelar in en del också.

• intejag

Det var ju skönt att höra!

Kanske ska ta en dag och bara kamma då.. ;)

• jashrinah

du kan alltid ha kvar dreadsen och kamma lite i taget , och kamma i hårbotten så det inte tovar sig där :) 

• intejag

Ja, det kan ju också funka! :)

Men saken är att nu är jag i stallet och rider varje dag, och det blir för mycket för att hålla rent från allt damm som blir.. Så vill bara få bort dom liksom!

• jashrinah
    intejag skrev 2013-04-16 10:56:27 följande:
    Ja, det kan ju också funka! :)
    Men saken är att nu är jag i stallet och rider varje dag, och det blir för mycket för att hålla rent från allt damm som blir.. Så vill bara få bort dom liksom!
    ahh jag förstår ;) jag kammade ut mina när jag skulle börja jobba i stall haha :P  

men iaf :
    dränk dem i olivolja och basta !
    är du inte rädd för att förlora mycket längd så kan du klippa upp dem en bit på längden.

• intejag

Ja det samlar ju sig så mycket skit i stall

Åh, så basta funkar bra? Det måste jag testa :D

Ska man sitta där i typ tio minuter eller så då?

• jashrinah
    intejag skrev 2013-04-16 11:16:54 följande:
    Ja det samlar ju sig så mycket skit i stall

Åh, så basta funkar bra? Det måste jag testa :D
    Ska man sitta där i typ tio minuter eller så då?
    ja det funkar jättebra =) 
    ju längre desto bättre ;)  
  • Blixtlås

Har en kompis som redde ut sina dreads med virknål. Hon hade långa dreads som hon klippte av ungefär hälften av eftersom delen längst ut mest bestod av dött hår. Men hennes hår blev faktiskt bra med en gång. Men det tar tid att reda ut Glad

Svar på tråden Klippa av dreadsen? Hjälp!