• bebis 201035

äggdonation i sverige eller utomlands

Hej där ute!
    så är man här igen efter flera års försök att bli mamma
    men det verkar inte lyckas.
    nu har jag en ny partner och efter ett ivf försök så kontateras det att
    mina ägg är för dåliga så det är en mikroskopisk chans att kunna bli gravid med mina ägg.

Finns det någon där ute i sverige som vet om det finns någon klinik i Sverige som har en kort äggdonationskö.
    den jag vet av är det 2 års väntetid på och så lång tid att vänta har vi inte jag är nu själv 39 år.

Eller är det någon där ute som varit utomlands och fått äggdonation och det har varit korta köer att det har varit bra och vad det kostar.

tacksam för alla svar.
    kram från en som så gärna vill bli förälder                  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 13:00
    jag ska tillägga att jag bytte inte partner för att jag inte blev gravid det var han som lämnade mig tyvärr :(
  • Svar på tråden äggdonation i sverige eller utomlands
  • NKmamma

Din enda valmöjlighet är som jag vet att vända dig utomlands, eftersom du är 39 vilket är som jag vet åldersgränsen.
    Kolla i äggdonationsforumet här. Där finns många trådar om äggdonation utomlands.

• Idli

Jag och min sambo har genomgått 4 IVF-försök på IVF-kliniken Öresund i Malmö. Vi lyckades inte då jag är en såkallad "poor responder", att jag inte responderar tillräckligt på stimuleringen. Gener och ålder gör att mina äggstockar inte orkar av att få fram mer än 1-3 äggblåsor med maxdos. Efter vårt andra försök skrev läkaren en remiss til RMC i Malmö. Detta var i jan i år. I höstas ringde jag till RMC för att kolla hur lång kön var för äggdonation då våran läkare redan hade initierad att det kanske var den vägen vi fick gå för att skaffa barn. Då uppgav de 1-2 års väntetid. För en mån sen var vi på vårt första besök på RMC, och då kunde de berätta att kön har sunkit drastisk pga att de har fått in flera donatorer. Kön är nu så gott som ingen alls, men väntetiden kan ändå bli upptil 6-7 mån. Alltså lika lång tid som AV i Finland, Riga och St Petersburg (de jag har varit i kontakt med). Väntetiden beror på att de ska hitta en donator som matchar, sen ska cyklarna synkas på mottagare och donator. Så ring RMC i Malmö och kolla hur du kan göra! Hoppas du får snabb hjälp! Lycka till!!

• bebis 201035

Hej Idli!

tack för ditt snabba svar en liten fråga vad är RMC i Malmö för klinik och kan man verkligen få en remiss dit eller hjälp utan remiss om man bor i västerbotten.
    du har inte händelsevis telefonnr till rmc för jag letade på nätet och hittade inget.
    ja de hoppas jag också att jag/vi får snabb hjälp      

• Idli

RMC är ReproduktionsMedicinsk Centrum på Universitetssjukhuset i Skåne, Malmö. Titta på deras hemsida www.skane.se/sus/rmc för ytterligare kontaktuppgifter. Det är ju fritt vårdsökande, så det borde inte vara något problem att ni bor längre uppåt i landet. Jag vet att man kan skriva en egenremiss för ivf på RMC, men jag vet inte om det går för äggdonation. Ring dit o hör med dem du, de har varit mycket trevliga i kontakten under vår process. Lycka till!

• bebis 201035

tack Idli för ditt svar jag ska genast skriva ut papperna och läsa dem
    och se om det kan vara något för oss :)

hoppas det i alla fall vil så gärna bli mamma    

Svar på tråden äggdonation i sverige eller utomlands