• Anonym

Komplex för mina korta ben

Hej, jag är en 27 årig kort tjej på 155 cm och har väldigt korta ben. Jag har sådana komplex för mina korta ben att jag knappt vågar gå ut längre. Jag känner mig som en oattraktiv, okvinnlig oproportionerlig dvärg. Jag kan inte hitta byxor, för jag har så korta ben. och inga byxor sitter snyggt för jag har inga höfter men tjockare låer så smala byxor är för små i midjan, och är de större i midjan så är de för stora i benen.

Jag känner mig så okvinnlig och oattraktiv. Inte nog med att jag är kort, jag har väldigt korta ben också till min kropp. Finns inga som kan ändra min uppfattning.

I Sverige är man ju lång och man anses ju ganska oattraktiv som kort, inte direkt ståtlig.

• Svar på tråden Komplex för mina korta ben
  • Anonym

Klackar? Finns ju bekväma klackar med större och bredare klack som man kan gå bekvämt i. Typ wedges.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-16 15:47:22 följande:
    Klackar? Finns ju bekväma klackar med större och bredare klack som man kan gå bekvämt i. Typ wedges.
    Är det inte dåligt för benen och fötterna att gå i skor med klackar hela tiden?
  • Anonym

klackar är inte bra varken för ben, fötter eller rygg efter år av användning.. jag skulle rekommendera långa maxi kjolar eller klänningar för att ge lite längd

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-16 15:58:29 följande:
    klackar är inte bra varken för ben, fötter eller rygg efter år av användning.. jag skulle rekommendera långa maxi kjolar eller klänningar för att ge lite längd
    Jag känner  mig så okvinnlig när jag är så kort och inte har några former. Korta ben måste vara det mest oattraktiva någon kan ha. Ser det inte väldigt töntigt ut om man som kort går omkring i maxikjolar somsläpar i marken?
  • Anonym

jo men man får ju självklart lägga upp dem till rätt längd? du föddes med den kropp du har, finns inte mkt att göra åt du borde jobba med ditt självförtoende istället!

• ZaftMonkey

Det finns massor med smarta sätt att få benen att se längre ut :) Själv har jag kraftiga ben i förhållande till resten av kroppen. Men till exempel svarta leggins funkar för mig, och skor som är låga - vadhöga stövlar "kapar" av benen och får de att se kortare ut. Du behöver ju inte använda högklackat, men skor med lite klack kan hjälpa :)

Sen är det ju så att kläder görs efter människor och inte tvärtom, så det är inte din kropp det är fel på ;)

• Anonym
    ZaftMonkey skrev 2013-04-16 16:08:21 följande:
    Det finns massor med smarta sätt att få benen att se längre ut :) Själv har jag kraftiga ben i förhållande till resten av kroppen. Men till exempel svarta leggins funkar för mig, och skor som är låga - vadhöga stövlar "kapar" av benen och får de att se kortare ut. Du behöver ju inte använda högklackat, men skor med lite klack kan hjälpa :)

Sen är det ju så att kläder görs efter människor och inte tvärtom, så det är inte din kropp det är fel på ;)
    Tack, att vara kort är en sak, men att ha väldigt korta ben på köpet är en pina. Med korta ben behöver man mindre byxor, och jag har inge höfter, men problemet är att jag har en tjopckare mage, så jag måste ändå köpa större byxor som inte sitter snyggt. Svarta leggins kanske vore något, men jag kan inte ha låga skor för då ser man hur korta mina ben är. Skor med lite klack på och leggins? Att benen är sneda gör inte saken roligare i tajta leggins heller.
  • Anonym

Anses man vara okvinnlig som kort, med korta ben och inga höfter? Inga kläder sitter snyggt och jag känner mig obekväm bland både män och kvinnor.

• Dr to be

Jag är 152 cm. Går mest i tighta jeans som är uppsydda varvat med strumpbyxor eller tights tillsammans med tight klänning som når till strax ovanför knäna. Har mest platta skor eller skor med liite klack mest för att det är pbekvämt att ha klackar hela dagarna och opraktiskt när man har småbarn.

Min filosofi när det gäller kläder:

Tight både topp och nederdel. Ibland kan jag bara ha ena kroppshalvan klädd i någonting tight. Jag upplever att man som kort ser ut som en boll i bysliga kläder. Undvik klumpiga skor. Ser bara konstigt och kompakt ut. Kortare hår till typ ansiktet kan ge ett "längre" intryck då man ser hela bålen och inte kanske halva ryggen bara. 

Tja, det var mina åsikter och tips. Min man anser iaf att jag är kvinnlig och attraktiv eftetsom jag både är gift och har barn  

• Bonsaiii

Jag är 157 cm lång och riktigt stolt över det! Petite kallas det :) och det är vackert med små tjejer :)
    I tonåren skämdes jag precis som du men jag har lärt mig att många killar tycker det är sexigt!
    Ang byxor så rekommenderar jag vero modas egna märke. De har en modell med hög midja och dragkedja bak. Mkt smickrande för oss korta.

Lycka till!

Svar på tråden Komplex för mina korta ben