• linamums

    Hur ofta lägger en palettciklid rom?

    Ja som rubriken lyder. Mitt par hade rom dom lagt för några dagar sen men dom åt antagligen upp som själva för dom vart stressade när jag gjorde rent i Aqvarium . Så jag undrar nu när dom kommer lägga rom igen ?

  • Svar på tråden Hur ofta lägger en palettciklid rom?
  • Marnet

    Du behöver nog inte vänta länge kommer förmodligen har hur många som helst om ett tag =)

  • ex ungue leonem
    linamums skrev 2013-04-16 19:29:41 följande:
    Så som lägger ofta? Alltså kan lägga direkt igen?

    Har du kollat runt på biblioteket el i bokhandeln efter akvariefiskar o deras skötsel? Eller googlat fiskuppfödare akvarieexperter på nätet?
    Vill du läsa min blogg?
  • linamums
    ex ungue leonem skrev 2013-04-16 19:44:28 följande:
    Har du kollat runt på biblioteket el i bokhandeln efter akvariefiskar o deras skötsel? Eller googlat fiskuppfödare akvarieexperter på nätet?
    Vill du läsa min blogg?

    ex ungue leonem skrev 2013-04-16 19:44:28 följande:
    Har du kollat runt på biblioteket el i bokhandeln efter akvariefiskar o deras skötsel? Eller googlat fiskuppfödare akvarieexperter på nätet?
    Vill du läsa min blogg?

  • linamums

    Ska sätta palettciklid paret i ett eget Aqvarium efrersom dom åt upp sina ägg antagligen av stress . Så ska man ha paret helt själv i ett Aqvarium för det ska gå bra för dom eller ska man ha i nå andra fiskar? Vad isåfall?

  • Durex

    Mina paletter (2 par) lägger rom ständigt. Har en kull som är kanske 2 månader och mamman gräver redan på en ny grop :) så jag har i princip altid yngel som simmar runt. Men dom flesta stryker med på grund av hungriga grannar.

  • linamums
    Durex skrev 2013-04-23 16:17:16 följande:
    Mina paletter (2 par) lägger rom ständigt. Har en kull som är kanske 2 månader och mamman gräver redan på en ny grop :) så jag har i princip altid yngel som simmar runt. Men dom flesta stryker med på grund av hungriga grannar.

    Durex skrev 2013-04-23 16:17:16 följande:
    Mina paletter (2 par) lägger rom ständigt. Har en kull som är kanske 2 månader och mamman gräver redan på en ny grop :) så jag har i princip altid yngel som simmar runt. Men dom flesta stryker med på grund av hungriga grannar.

    vad är ständigt då 1 gång i månaden eller? Nu har dom inte lagt nå mer än iaf .
  • Durex

    Det är väl kanske varannan månad, ibland tar det kanske 3 månader :) men det finns i princip alltid yngel i karet.

Svar på tråden Hur ofta lägger en palettciklid rom?