• majsa88

    Ni som fick negativ ÄL+8/9 men plussade efter det?!?!

    känns bättre att fråga er, visste inte att den här tråden fanns :)

     har någon fåt negativt men sedan plussat efter ÄL+8 ? o att ni har varit 100 % säkra att ni har aft ägglossning den dagen ?

    Alla här verkar plussa på ÄL+8 eller 9, blir så besviken när mitt är så vitt det kan bli, fast än jag vet att man är olika.
    vill bara veta vilket som är vanligast

  • Svar på tråden Ni som fick negativ ÄL+8/9 men plussade efter det?!?!
  • Kristine

    Jag måste hålla med! "Alla" här verkar ju plussa grymt tidigt! 

    Jag körde med äl-stickor och räknar jag med att jag hade äl 24h efter positivt resultat. Jag testade negativt äl+10 Detta var också med extra känsliga test - 10mg (eller vad det nu är för enhet) . Sen testade jag inte igen förrän äl+15 (BIM +1) och fick då positivt. 

    Tyvärr slutade det i mf två veckor senare, så jag vet inte om mina hormonnivåer var lägre än vid en normal graviditet, men jag tror inte det. 

  • majsa88

    ååå äntligen svarade någon, skönt o få lite hopp när man ser hur tidigt alla testar !!
     beklagar för MF, kan tänka mig att det är tungt !

    hmm vet faktskt inte, men då borde det inte ha gett utslag? 

  • Kontra

    Men så tidigt har ju hormonet knappt hunnit stiga, så att plussa så tidigt borde tillhöra ovanligheten.
    Jag har testat innan bim nån gång när jag väntade första, fick aldrig något plus så tidigt. Jag har plussat på och efter bim vid båda mina graviditeter.

  • majsa88
    Kontra skrev 2013-04-17 22:15:49 följande:
    Men så tidigt har ju hormonet knappt hunnit stiga, så att plussa så tidigt borde tillhöra ovanligheten.
    Jag har testat innan bim nån gång när jag väntade första, fick aldrig något plus så tidigt. Jag har plussat på och efter bim vid båda mina graviditeter.
    Kontra skrev 2013-04-17 22:15:49 följande:
    Men så tidigt har ju hormonet knappt hunnit stiga, så att plussa så tidigt borde tillhöra ovanligheten.
    Jag har testat innan bim nån gång när jag väntade första, fick aldrig något plus så tidigt. Jag har plussat på och efter bim vid båda mina graviditeter.
    vad skönt o höra detta, många här på FL verkar plussa långt innan bim o då känner man sig mått stressad att man själv inte gör det..

  • Kontra

    Ja, det är lite märkligt det där... ;). Nä, stressa inte. Du är ju inte mer gravid bara för att du plussar tidigt. Och om du väntar in bim sparar du ju pengar med :).
    Lycka till!

Svar på tråden Ni som fick negativ ÄL+8/9 men plussade efter det?!?!