• Anonym (mikki)

Ni som blev naturligt gravida efter långt tid, hur lång tid tog det?

Som frågan lyder. Gjorde ni något särskilt den månaden? Varför tror ni att det dröjde?

• Svar på tråden Ni som blev naturligt gravida efter långt tid, hur lång tid tog det?
  • emmiz 01

Började försöka 2007, och sommaren 2010 fick vi en pojke :)
    Vet inte vad som räknas som lång tid, men för oss var väntan oändlig.
    Vi hade gett upp och planerade för annat när jag äntligen blivit gravid.
    Efter förlossningen skyddade vi oss aldrig och jag blev inte gravid igen först i höstas. Så till sommaren 2013 kommer nr 2. :)

• Anonym (mikki)
    emmiz 01 skrev 2013-04-16 20:47:57 följande:
    Började försöka 2007, och sommaren 2010 fick vi en pojke :)
    Vet inte vad som räknas som lång tid, men för oss var väntan oändlig.
    Vi hade gett upp och planerade för annat när jag äntligen blivit gravid.
    Efter förlossningen skyddade vi oss aldrig och jag blev inte gravid igen först i höstas. Så till sommaren 2013 kommer nr 2. :)
    Stort grattis Kul att höra solskenshistorier!
  • Anonym (mikki)
    emmiz 01 skrev 2013-04-16 20:57:40 följande:
    Är du inne i försök/väntan på bebbe?
    Ja vi är inne på försök 20 nu *suck*
  • emmiz 01

Jag förstår verkligen suck känslan. Maktlöshet när den är som värst. Hoppas det tar sig snart :)

• Anonym (mikki)
    emmiz 01 skrev 2013-04-16 21:08:54 följande:
    Jag förstår verkligen suck känslan. Maktlöshet när den är som värst. Hoppas det tar sig snart :)
    Tack, hoppas jag med
  • magplask

Min son tog 3.5 år att få till och då tillslut med ivf (lyckades på första försöket). Det fanns inga uppenbara fel så vi blev klassade som ofrivilligt barnlösa. Jag vägde ganska mycket (ca 80-85 kg till 169 cm) och rökte under den här perioden, tränade absolut inte mer än nödvändigt. Sen tröttnade jag på att vara tjock och hade dessutom ett stundande bröllop att komma iform inför, så jag började styrketräna och jogga (ca 1,5 mil i veckan som bäst). Viktväktarna körde jag också, nitiskt första månaden med mål att lära mig hur jag kan äta och gå ner i vikt. Så till slut vägde jag 65 kilo och sluta röka hade jag ju gjort 2010 när jag blev gravid. Efter bröllopet var vi lite slarviga vid typ 3 tillfällen (iofs visste vi att jag hade äl, men det har ju aldrig funkat förr så varför skulle det nu..).. och tamefan, gravid på första "missen"!! Ett syskon ville vi ju ha men det var verkligen en chock :) Å nu ligger jag här i soffan, 2 dagar över tiden och väntar... Lycka till!

• Pimpinellan

Nu verkar det som jag inte kan bli gravid längre,men jag blev spontant gravid försök 65 i alla fall-missfall som vanligt dock. De "värstingar" jag vet om är två par som "försökte" minst 20 år vardera och sen fick barn spontant och hon som försökte 10 år,sen fick barn och sen andra 16 månader senare! Glad

Sen tillkommer ett otal som försökt mellan 3- uppåt 8 år,allt är möjligt så länge man inte är steril och det är få som är.

• Flisan79

7 år. Andra barnet spontant 6 mån efter mensen återkommit, tredje barnet på tredje försöket. Det är 2 år mellan barnen.

Alla barn är mer eller mindre gjorda med rosenrot/bisolvon. Mer exakt info fins på min sida.

• kiddiee

Men... Varför FÖRSÖKER man bli gravid? Det är ju då man aldrig blir gravid! :) Det verkar som att när man ger upp och inser att det inte går, som man blir gravid. 

Svar på tråden Ni som blev naturligt gravida efter långt tid, hur lång tid tog det?