• Anonym (undrande)

Ca 1 msk stor slemklump i trosan, vad är detta?

Idag kände jag hur någonting kom ut från underlivet så att det blev blött i trosorna. När jag går in på toaletten och kollar ser jag världens geleliknande genomskinlig klump, uppskattar den till ca 1-1½ msk stor och sedan när jag torkde mig kom det ännu mer. Det luktade ingenting och jag är mest troligt inte gravid (negativa gravtest) och ganska smal kroppsbyggnad som inte förändrats Jag borde inte ha ägglossning nu heller, borde ha fått mensen för ca en vecka sedan men den har inte kommit. Jag har bara för ett par veckor sedan på gynundersökning samt kollade upp om jag hade några könssjukdomar eller svamp vilket jag inte hade. Jag har inte ont i magen heller så vad kan det vara? Har googlat lite och letat men hittar inget som riktigt stämmer in. De flesta sidor skriver bara att små geleklumpar är normalt vid ägglossning eller att vid graviditet så är det slemproppen. Någon som har varit med om liknande och vad var det? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ca 1 msk stor slemklump i trosan, vad är detta?
  • Anonym (undrande)

Ingen?

• Anonym

Stoppsekretet som faller ut just innan ÄL kan vara en riktigt stor genomskinlig klump Tyst

• Anonym (undrande)

jo jag har läst om det men grejen är ju att jag borde inte ha ägglossning nu eftersom jag egentligen skulle haft mens så ägglossningen borde inte vara förrän om kanske en 2 veckor.

• Anonym

har haft liknande händelse.  chockad när det kom en stor klump. men då visste jag att det var dags för ägglossning. så skulle gissa på det. 

• Little Ms Chatterbox

Eftersom mensen inte har kommit än så kan det bero på att ägglossningen inte har varit än förrän nu. Så om det är ägglossning du har nu, och ägglossningssekret som kom i trosan så borde mensen komma i så fall om ca 1 vecka. 
    Brukar du ha oregelbunden mens? 

• Anonym (undrande)

Nej, den brukar vara regelbunden + - någon enstaka dag bara, aldrig såhär sen.

• Little Ms Chatterbox
    Anonym (undrande) skrev 2013-04-17 12:26:03 följande:
    Nej, den brukar vara regelbunden + - någon enstaka dag bara, aldrig såhär sen.
    Jag hade alltid helt regelbunden (förutom under just amningsperioden, då var det alltid -1 dag. = oplanerade tvillingar). 
    Hände en grej som fick mig att ta en tankeställare. Det var för 100 år sen och jag var singel, (tror jagSkäms) hade tänkt att lägga in en stöt på en kille, var säker på att jag snart skulle få mensen så det var ok, typ.
    Att jag savade trodde jag berodde på att jag var så exalterad över vad som skulle hända. Men gissa vad jag blev förvånad, och rädd när jag upptäckte att det var ägglossningssekret. Det blev ju pannkaka av allt, ihop med knäna och en sipp liten grå mus igen. Det blev inget med den killen, och tur är det för han var faktiskt inget att ha. Tänk om jag hade råkat bli gravid för att jag inte tänkte. Jag har alltid känt min kropp väl och jag tror att jag på något sätt lyckades påverka ägglossningen för jag ville verkligen ha barn. Kroppen såg ett tillfälle till att få att göra bebislängtan glad. Men förnuftet hade tydligen något att säga till om också

Svammel, Det jag vill säga är att: Planerar du barn så ta tillfället i akt med en "extra" ägglossningsperiod denna månaden. Eller om det inte är lämpligt så tänk på att även om du inte borde kunna bli gravid nu för ägglossningen redan borde ha varit så kan det hända att det inte är så. 

Jag tror nog inte (lita inte på mig bara utan om du är orolig så kontakta vården) att det är något farligt. Det gör inte ont, luktar inte och verkar vara helt klart till färgen. Kvinnokroppen kan få sina nycker ibland Händer det inget mer så är det bara en nyck
Svar på tråden Ca 1 msk stor slemklump i trosan, vad är detta?