• Anonym

Jag har ingen känsel i slidan, ska det vara så?

Märkte när jag kände efter med fingrarna att jag inte har någon känsel i slidan eller kring slidöppningen..ingen känsel alls alltså. Jag kan nypa mig där utan att jag känner nåt. Nu förstår jag ingenting, det kan väl inte vara meningen att det ska vara så eller? Kan det ha blivit så efter jag fött barn för 6 år sedan?

• Svar på tråden Jag har ingen känsel i slidan, ska det vara så?
  • Anonym (Nyfiken)

Känner du inget av samlag då? Eller har du inte haft sex sen du födde barn? Hur var det före du födde?

• Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-04-17 08:15:40 följande:
    Känner du inget av samlag då? Eller har du inte haft sex sen du födde barn? Hur var det före du födde?

Jo jag känner av samlag, det kanske är så att när jag inte är upphetsad så finns det ingen känsel där?! Vet inte hur det har varit förut, om det alltid har varit så eller kommit senare, för jag brukar inte direkt vara där inne med fingrarna och känna efter.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2013-04-17 08:20:23 följande:

Jo jag känner av samlag, det kanske är så att när jag inte är upphetsad så finns det ingen känsel där?! Vet inte hur det har varit förut, om det alltid har varit så eller kommit senare, för jag brukar inte direkt vara där inne med fingrarna och känna efter.
    Men då är det kanske inget större problem? Det sägs att många kvinnor inte får orgasm bara av samlag för att slidan är ganska okänslig inuti. Men likafullt finns det en hel del kvinnor som får samlgasorgasm, kanske för att deras slidor är känsligare eller så får de vissa "punkter" eller klitoris stimulerade av samlag. Kan du får orgasm av samlag trots din "okänslighet"?
  • Anonym (frida)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-04-17 08:24:02 följande:
    Men då är det kanske inget större problem? Det sägs att många kvinnor inte får orgasm bara av samlag för att slidan är ganska okänslig inuti. Men likafullt finns det en hel del kvinnor som får samlgasorgasm, kanske för att deras slidor är känsligare eller så får de vissa "punkter" eller klitoris stimulerade av samlag. Kan du får orgasm av samlag trots din "okänslighet"?

Klart det är punkter inuti men det är ju så att man måste spänna dem lite...jag känner inget vid gynundersökningar iaf.
  • Anonym

Jag har inte heller nån direkt känsel inne i slidan. Har aldrig haft. Får alla orgasmer via klitorisstimulans. Läste att 76% av kvinnorna inte får vaginalorgasm, så det är nog ganska vanligt att ha lite känsel där.

Svar på tråden Jag har ingen känsel i slidan, ska det vara så?