• SwediePie

Båstad och Tylösand; bara brats eller ok?

Är det någon som har erfarenhet av hur det är på dessa platser i Augusti? Vi planerar att spendera en natt utan barn någonstans under vår Sverigevistelse (har NV-skåne som bas medan vi är där, så får inte vara för långt iväg) Är det bara en massa brats i Ralph Lauren tröjor som håller på och häller ut champagne i Båstad eller kan man som nästan 40-årig tvåbarnsmorsa åka dit utan att vara patetisk? Tylösand, är det bättre eller också väldigt mycket fylleslag? Vi vill bara komma bort och vara någonstans vid stranden, gå på restaurang och koppla av under en eller max två dagar? Alla åsikter mottages!  

• Svar på tråden Båstad och Tylösand; bara brats eller ok?
  • SwediePie

Ingen som varit på dessa två platser nyligen? Eller någon som bor där? Kanske är bättre att åka till Ullared istället Det är ju också inom räckhåll! 

• selmismamma

Är halmstadbo och har även arbetat i Båstad för några år sedan.
    Jag tycket det var otroligt mycket "brats" i Båstad, men värst är det under tennisveckan.

Tylösand är lite mer blandat och de har ett väldigt fint spa som är kanon att använda sig av, jag och sambon bodde där en natt i somras för att testa spat och vi kanon nöjda, men jag hade nog betalt några extra hundralappar å fått ett mysigare rum...

Fördelen med Tylösand är att man har Halmstad så pass nära så man kan åka in till stan å gå på restaurang m.m...Båstad ligger ju mer avsides..

• SwediePie

Tack för ditt svar! Jag tror vi undviker Båstad, hade också en känsla av att det var som du beskriver. Min man, som inte är svensk, lät förfärad när jag förklarade fenomenet att det finns folk som köper champagne och ber restaurangpersonalen hälla ut den (vet inte om det förekommer eller om det nu inte bara är en skröna).
    Du har en poäng med Tylösand också att det är nära till Halmstad för mer utbud. Det där SPA.t är det på hotellet i Tylösand? 

• selmismamma

Jo det förekommer att de vaskar som de kallas ;b

Ja spat är på nedervåningen av hotellet och sen har de även pool på övervåningen av spat och där kan man även bada utomhus, väldigt mysigt.

Behandlingarna rekommenderas starkt.   

• tjej87

Jag håller med selmismamma :) är fd halmstadbo och visst, det finns väl en del beats i Tylösand men mest annat, vanligt folk skulle jag säga. Båstad blir mer hajpat under som sommaren och ffa under tennisveckan

Svar på tråden Båstad och Tylösand; bara brats eller ok?