• Dreaming0011

Måste sluta amma omg. Pga medicin, bebis vill inte ha flaskan! Hjälp!

Jag äter en medicin som jag inte får amma på tydligen. Fick reda på det när jag var på vc nyss hos en läkare för jg ville öka dosen.

Hon sa bara att det var farligt, that's it!
    Sluta amma eller sluta ta medicinen.. Jag fungerar inte utan min medicin.

Jag är nu jätteledsen och undrar givetvis hur tusan jg ska sluta amma?? Det kunde hon inte svara på för det var inte hennes område..

Sitter här med en ledsen bebis som jag inte vågar ge mer bröst och flaskan vill hon inte ha!!

Behöver massa tips på hur jag får henne att gilla den! Ska tillägga att ibland duger den och hon kan äta ungefär 60ml för att sen börja skrika och inte vill ha mer.. Så hon vet ju hur hon ska göra!!

Snälla hjälp mig!

/ledsen mamma

• Svar på tråden Måste sluta amma omg. Pga medicin, bebis vill inte ha flaskan! Hjälp!
  • Litet My

Finns pappan med? För oss fungerade det att pappan gav flaska om jag höll mig undan annars blev det protester.

• mamma al

Kan du ta kontakt med BVC? Det verkar konstigt att du bara ska sluta tvärt.

• mamma al

Att tänka med en urledsen bebis verkar inte ultimat precis. ¨Kanske du kan amma en sista gång och under tiden försöka få tag på BVC, eller liknande så du vet hur du ska göra.

• skogsvitter

Men herregud, de måste ju tala om för dig redan på BB om mediciner du äter är skadliga för bebisen?!? Vilka jävla idioter rent utsagt! Dessutom finns det i princip alltid alternativ att byta till, och detta skulle du ha blivit informerad om redan från början, eller helst redan under graviditeten. Vart i hela friden har din kontakt med vården befunnit sig?! Om du ätit medicin hela tiden medan du ammat och denna medicin är direkt skadlig så är det ju katastrof, jag skulle omgående göra en anmälan för så får det bara inte gå till!

Dock måste du ju också tänka så att nu har du ändå ammat bebisen hela tiden utan att veta, och det gör varken till eller från att amma ytterligare någon dag. Du kan ju inte svälta bebisen bara för att du plötsligt fått reda på detta. Ta kontakt med en vettig läkare och se om du kan hitta ett annat läkemedel, alternativt få hjälpmedel för att trappa ner amningen snabbt och säkert.

• Dreaming0011

Tack för alla svar! Ringt amningsmottagning och pratat med dom. Jag har blivit del bemött av läkaren på vc ..

Barnmorskan lugnade mig och sa att det inte är farligt.

Ingen har ju reagerat innan de har sagt att det var ok.

Så hon får bröstet tills jag får tag på BVC om hjälp att sluta! Eftersom det inte är skadligt som sagt!
    Tacka Gud att det finns underbara människor som kan lugna en jätteledsen mamma!
    Nu känns det ok igen!

Känns dock bäst att sluta eftersom medicinen går över till henne och det är ingen som vet hundra hur det är med de där...

• gretas

Hej min mans bros dotter ville heller inte t flaskan i början, dom fick tipset att ta lite vanilj socker på nappen och för henne funkade, vet även att det finns nappar som är mer bröstformade

• Majken03

Det finns ju tabletter som stoppar mjölkproduktion så du borde ju få sånna utskrivna så fort som möjligt.

Svar på tråden Måste sluta amma omg. Pga medicin, bebis vill inte ha flaskan! Hjälp!