Virtuell färganalys för att veta dina färger
Hejsan!
jag vill mest få lite feedback på en idè jag har tänkt att erbjuda :)
Det är en virtuell färganalys som får dig att veta vilken årstid du tillhör och vilka färger som du passar bäst i, som du sedan kan applicera för hårfärg, smink, kläder, accessoarer osv.
Det är baserat på på en uppdaterad och mer avancerad teknik från Usa. Annat än den gamla tekniken som bara innefattar 4 årstider- vinter,vår, sommar,höst. Eftersom vi kan se så olika ut, är det inte är så realistiskt att man bara kan välja mellan 4 kategorier. Därför utvecklades det till 16 årstider istället som gör att du hittar en mer precis och passande kategori för vad du representerar.
Färganalysen skulle kosta omkring 500 kr.
Du behöver då skicka in högkvalikativa bilder av dig själv,helst med en digital/system kamera i dagsljus utan smink och även besvara en enkät av frågor om ditt utseende.
Efter att du har köpt en virtuell färganalys och fått ditt resultat, kan du även välja att köpa färgkartor som tillhör din årstid, som kan hjälpa dig att matcha och hitta rätt färger i de kläder du köper.
Det går även att köpa smink tillhörande din årstid som redan är utvald åt dig.
Och eftersom jag är makeup artist kan du också välja att köpa en tjänst där jag kan komma hem till dig och sminka dig i dem färgerna du passar i och lära dig applikationstekniker.
Ni kan läsa mer om hur det fungerar på:
www.yourbestcolors.tumblr.com
Hör gärna av er om vad ni tycker om idèn, om ni finner det intressant och något ni hade kunnat tänka er att köpa.
Mvh
Emma