Försäkringsmedicinsk utredning
Hej!
Jag har varit sjukskriven sedan juni 2011 för depression och svår tinnitus. Jag har hela tiden genomgått olika rehabiliteringsinsatser såsom tex en speciell sjukgymnast som jobbar med tinnituspatienter, KBT-terapi, brusterapi i öronen m.m. Jag anser att jag sakta men säkert börjar att må lite bättre men det har tagit en väldigt lång tid. Jag och min sjukskrivande läkare hade en plan för hur det skulle se ut framåt, att jag efter sommaren skulle börja jobba 25 % och sedan komma upp i arbetstid och sedan se hur långt jag kom upp tills jag skulle bli utförsäkrad i december i år.
Men nu har försäkringskassan kommit på att man vill skicka mig på en försäkringsmedicinsk utredning. Det kanske är bra men jag känner mig väldigt kränkt och ledsen. Jag har kämpat igenom denna tiden på ett mycket bra sätt och gjort allt för att må lite bättre. I korthet har mitt liv de senaste åren bestått av en otrogen sambo i ett år, min nya sambo svårt sjuk i cancer, vårat barn var ett prematur barn och sedan min tinnitus som bara kom helt plötsligt.
Så det kanske inte är så konstigt att man mått dåligt eller hur.
Men - är det någon här som har gjort en sådan här utredning som kan berätta lite för mig. Gärna allt som ni vet eller har erfarenheter av. Jag vore otroligt tacksam för att någon svarar. Det skulle minska min oro.
Ha det gott.