Anonym (vill mer) skrev 2013-04-18 13:42:17 följande:
Tack inlägg 5, och ni andra också.
SKönt att man inte är ensam.
JA, alltså jag tycker jag gör vad jag kan. Jag har lärt mig att vara extremt tydlig i mitt språk, inte hinta utan tala "som en" karl". Jag frågar honom vad han vill ha, och då ställer jag upp på det. Men han har inga förslag. jag börjar känna mig så himla patetisk... Jag känner mig fulare och mer oattraktiv än vad jag antagligen är. Och det är inga fel på mig direkt...
Men jag vill inte vara otrogen, Ibland känns det som om han tvingar mig till att jag ska bli det.
Det kan uppstå en del dilemman och moment 22 scenarion när man är "för" tydlig oxo, tyvärr. Pressen och kanske stressen på den andre blir högre än den redan var. Osäkerheten breder ut sig inte bara hos den som vet att man vill mer utan även på den som vill mer i form av att man känner sig "dum", ful, oattraktiv, nobbad/avvisad. Den som inte hittat sin lust eller inte är så sexuell kanske bara inte bryr sig eller förstår/vill förstå eller oxo blir det ännu en spärr som hämmar. Jag vill, men vågar inte/kan inte för det låser sig. Hur skall jag göra, vad vill han/hon eg...hur menar han/hon rent praktiskt!? Som man tror jag man rent generellt sätt har ett lite högre krav på att vara sexuell än vad kvinnor har så även det kan vara ett stressande moment där han undrar vad det är för "fel" på honom även om det inte är något fel i sig. Det som du upplever och menar som önskningar upplever och tolkar han som tjat osv. Himla trassligt blir det till slut. Finns risk för det iaf.
Är man medveten som du verkar vara så finns mer eller mindre alltid en viss tanke på otrohet, jag känner ingen mig i den. Även om det är något man INTE vill och kanske aldrig kommer att vara så finns den där. Men det är inte han som tvingar dig...det är du som är medveten om möjligheterna, tror jag. Hade han varit medveten och intresserad och verkligen lyssnat på dig och ansträngt sig för att förstå så hade det sett annorlunda ut. Det är ju det du försöker få honom att inse.
Men i min bok är otroheten i sig ett val som den som är otrogen väljer och ingen annan.