• Anonym (vill mer)

Hur gör man när man har olika stora behov av sex?

Sitter här och är ganska ledsen, för det känns som om jag aldrig kommer att få det sexliv jag önskar.

Jag är lyckligt gift och har två barn, 30 plus, och min man har inte alls samma drift som jag.

Vi har varit ett par i snart 15 år, och frekvensen har aldrig varit tillfredsställande. Men nu börjar jag tröttna på att gå runt och hoppas på att det ska bli bättre...

Jag älskar min man, och vill absolut inte vara otrogen.

Sexet är fantastiskt när det väl händer.

Vi har en bra kommunikation och pratar mycket om det, och han greppar ju problemet, men jag tror inte han förstått hur fundamentalt det här är för mig, jag känner mig inte som en hel människa - det är verkligen ett problem för mig.

Jag vill ha sex åtminstone en gång i veckan, helst två.för honom räcker det med en knapp gång i månaden.

Hur gör man? Och snälla, konstruktiva inlägg - just nu orkar jag inte med någon som muckar.

• Svar på tråden Hur gör man när man har olika stora behov av sex?
  • Anonym (Porr?)

Min sambo har rätt mycket mindre sedrift än vad jag har. Vilket störde mig, jag har känd mig ful, tyckt att han inte älskar mig tillräckligt och så vidare. Men nu vet jag att det helt enkelt handlar om olika starka drifter. Han gillar sex, han vill gärna ha mer sex och så, saken är bara att han inte tänker på det så ofta. Så jag bad honom att sluta runka i duschen och passa på att titta på porr när han är själv utan att komma. På så sätt är han kåtare och det blir mer sex=)

• Anonym (vill mer)
    Anonym (Porr?) skrev 2013-04-18 13:06:07 följande:
    Min sambo har rätt mycket mindre sedrift än vad jag har. Vilket störde mig, jag har känd mig ful, tyckt att han inte älskar mig tillräckligt och så vidare. Men nu vet jag att det helt enkelt handlar om olika starka drifter. Han gillar sex, han vill gärna ha mer sex och så, saken är bara att han inte tänker på det så ofta. Så jag bad honom att sluta runka i duschen och passa på att titta på porr när han är själv utan att komma. På så sätt är han kåtare och det blir mer sex=)
    Min man har inte heller sex på hjärnan. Men till skillnad från dig uppmuntrat jag honom att onanera för att få mer sex på hjärnan. Problemet är att han inte är intresserad av det heller. Jag skulle uppskatta den frekvensen till 3 gånger om året ungefär... Porr befattar han sig inte med.
  • Anonym (andra kvinnor)

Min man har starkare drift än jag. Han har sex med andra kvinnor, det är jag som vill det. Jag är ganska ointresserad av sex, har alltid varit men det ska ju inte drabba honom.

• Anonym (Porr?)
    Anonym (andra kvinnor) skrev 2013-04-18 13:10:33 följande:
    Min man har starkare drift än jag. Han har sex med andra kvinnor, det är jag som vill det. Jag är ganska ointresserad av sex, har alltid varit men det ska ju inte drabba honom.
    Väldigt bra lösning tycker jag, dock är det ju få som kan hantera den sortens relation. Min sambo blir vansinnig av att jag tycker det är ett alternativ, trots att han skulle få titta på om han ville:P 
  • Anonym (M vs. K)

Bra fråga =). Jag har inte listat ut det än, tyvärr. Letar fortfarande efter rätt ingrediens och eller pusselbit för den delen. Efter att ha betat av de vanligaste möjliga symptomen på både mig och min partner och en hel del personspecifika sådana så är det fortfarande en bit kvar.

Kanske inte så revolutionerande i sig, men jag har insett att det måste komma från individen själv. Individen med låg alt hög lust måste inse det själv. Den med låg lust måste leta och söka upp lusten ensam eller tillsammans med sin partner. Den med hög lust måste inse att vi är olika och därför går igenom olika faser olika många gånger och olika länge i olika åldrar.

Du har och gör det du kan tror jag. Pratar om det/kommunicerar...och önskar kanske!? Påverka till viss grad har jag erfarit fungerar, men att nå fram och gå över tröskeln får den andra göra, tror jag. Förändringen måste komma inifrån den som inte har det/har det.   

• Anonym (vill mer)

Tack inlägg 5, och ni andra också.
    SKönt att man inte är ensam.

JA, alltså jag tycker jag gör vad jag kan. Jag har lärt mig att vara extremt tydlig i mitt språk, inte hinta utan tala "som en" karl". Jag frågar honom vad han vill ha, och då ställer jag upp på det. Men han har inga förslag. jag börjar känna mig så himla patetisk... Jag känner mig fulare och mer oattraktiv än vad jag antagligen är. Och det är inga fel på mig direkt...

Men jag vill inte vara otrogen, Ibland känns det som om han tvingar mig till att jag ska bli det.

• Anonym (M vs. K)
    Anonym (vill mer) skrev 2013-04-18 13:42:17 följande:
    Tack inlägg 5, och ni andra också.
    SKönt att man inte är ensam.

JA, alltså jag tycker jag gör vad jag kan. Jag har lärt mig att vara extremt tydlig i mitt språk, inte hinta utan tala "som en" karl". Jag frågar honom vad han vill ha, och då ställer jag upp på det. Men han har inga förslag. jag börjar känna mig så himla patetisk... Jag känner mig fulare och mer oattraktiv än vad jag antagligen är. Och det är inga fel på mig direkt...

Men jag vill inte vara otrogen, Ibland känns det som om han tvingar mig till att jag ska bli det.
    Det kan uppstå en del dilemman och moment 22 scenarion när man är "för" tydlig oxo, tyvärr. Pressen och kanske stressen på den andre blir högre än den redan var. Osäkerheten breder ut sig inte bara hos den som vet att man vill mer utan även på den som vill mer i form av att man känner sig "dum", ful, oattraktiv, nobbad/avvisad. Den som inte hittat sin lust eller inte är så sexuell kanske bara inte bryr sig eller förstår/vill förstå eller oxo blir det ännu en spärr som hämmar. Jag vill, men vågar inte/kan inte för det låser sig. Hur skall jag göra, vad vill han/hon eg...hur menar han/hon rent praktiskt!? Som man tror jag man rent generellt sätt har ett lite högre krav på att vara sexuell än vad kvinnor har så även det kan vara ett stressande moment där han undrar vad det är för "fel" på honom även om det inte är något fel i sig. Det som du upplever och menar som önskningar upplever och tolkar han som tjat osv. Himla trassligt blir det till slut. Finns risk för det iaf.

Är man medveten som du verkar vara så finns mer eller mindre alltid en viss tanke på otrohet, jag känner ingen mig i den. Även om det är något man INTE vill och kanske aldrig kommer att vara så finns den där. Men det är inte han som tvingar dig...det är du som är medveten om möjligheterna, tror jag. Hade han varit medveten och intresserad och verkligen lyssnat på dig och ansträngt sig för att förstå så hade det sett annorlunda ut. Det är ju det du försöker få honom att inse.

Men i min bok är otroheten i sig ett val som den som är otrogen väljer och ingen annan.   
  • Anonym

Kan inte din kille ge dig oralsex då om du är sugen men inte han? Eller åtminstone ge en hjälpande hand när du har lust men inte han?

• Anonym (medicin)

Jag och min fru hade ett kanonbra sexliv i början av förhållandet, speciellt de veckor som hennes barn var hos sin pappa. Sen fick vi ett gemensamt barn = mindre sex. Hon gick in i väggen (depression) pga jobb, jag med senare, hon startade butik som inte gick runt - taskig ekonomi, men mycket kärlek. Sen fick vi vårt andra gemensamma barn, som nu fortfarande ligger i vår säng då vi håller på med helronevering av vårt sovrum och har vår säng i hennes rum där även sonen ligger pga STARK mörkerrädsla plus ytterligare en depression = obefintligt sexliv.

Jag vill ha sex ofta och tänder verkligen på min fru. Hon älskar att ha sex när vi väl har det, men i hennes tankebanor finns inte sex längre som på samma vis som förr, som hon sa igår. Vår renovering har gått in i krypfart då hon varit deprimerad senaste halvåret och jag har fått dra mycket med våra 4 barn.

Vi har pratat om sexet och hon vill få tillbaka känslan/lusten för det. Hon säger att det inte finns något jag kan göra då jag har visat tålamod, tagit initiativet och tagit det lugnt och försiktigt på alla vis som hon sa. Hon säger till mig att använda Lena Handén för att jag ska få utlopp för mitt, men jag saknar beröringen, smekandet osv. Nu ska hon i alla fall prata med sin läkare om hennes sexlust då de pratat om det tidigare eftersom hennes medicin kan påverka sexlusten.

Har pratat med om älskarinna, men det är ju henne jag vill ha. Men tankarna går oftare och oftare mot älskarinna.

Ni som skrev om porr. Det är stor skillnad på porr och porr. Det finns sidor som har kategoriserat sin porr. Allt från hårdporr till amatörfilmat i hemmet. Kan inte lägga ut länk här då det inte är tillåtet, men messa mig om ni  har funderingar.

Hoppas att hennes läkare kan ha en lösning som ger henne lusten tillbaka och på sikt bli medicinfri på alla sätt och vis.

Måste verkligen bli färdig med sovrummet, men sjukskrivningen har gjort att pengarna inte trillat in lika bra. 

• Fandango46

Hej TS. Är din man runt 40 och lite trött och hängig? Om så är fallet så rekomenderar jag att han ska kolla upp sin testosteron nivå. Men, förstår han inte ditt behov så kanske han inte vill gå till Vårdcentralen.

Svar på tråden Hur gör man när man har olika stora behov av sex?