• Anonym

16 år kort

Tjaa, mitt namn är Erik jag har under en tid haft lite problem med min längd. Problemet är att jag är skit kort för min ålder undrar vad jag ska göra jag är bara 151cm lång skulle behöva tips vad jag kan göra :/ När jag var mindre var jag på Sjukhus tittade upp det runt 10 år Dom sa att min växt kurva var bra men att jag växte segt. Men dom sa att det var lungt att det skulle fixa till sig med åldern nu när jag är 16år och bara är 151  dom sa även att jag inte skulle ta växthormoner för att jag hade något som tydligen inte ska ha när man tar växthormoner. Så börjar jag undra lite om puberteten jag har inte kommit i mål brottet hår och sånt har börjat växa så vet men tror ändå inte jag är i puberteten :( ....

• Svar på tråden 16 år kort
  • Anonym

Är inte det dvärglängd? Tar du hormonerna just nu?

• Fundersam mamma

Jag är 148cm o nu 39 år och kvinna. Jag har aldrig lidit som ung men nu som vuxen och framförallt hoppas jag att min son får hjälp.
    Om det inte hjälper m hormoner kanske benförlängning kan vara något! Verkar vara smärtsamt men kanske värt att kolla upp?
    Lycka till!

• Anonym

Be dina föräldrar ta med dig till läkaren igen för att se vad som kan göras. Förstår att det kan vara jobbigt som kille att vara kort. Håller tummarna för att du får räserfart i kroppen och att du helt enkelt är sen i puberterten.  Kram på dig

Svar på tråden 16 år kort