• heddan0

Gravidbälte?

Jag är gravid i vecka 24 och nu börjar magen synas. Undrar hur ni andra gravida funderar kring att köpa ett gravidbälte? Är det onödigt eller nödvändigt?!

• Svar på tråden Gravidbälte?
  • Pandamamma79

Har du foglossning?
    Jag har haft ont vid båda mina graviditeter och skaffade ett bälte som är som ett tjockt gummiband med tyg som går över magen. Sista gången hade jag mer ont och hade tänkt skaffa ett ordentligt bälte genom bm. Dock räckte mitt köpta bälte denna gången också.

• Pandamamma79

Ja, det menar TS nog...
    Ja, det tycker jag kan vara bra att ha ifall man kör mycket. Känns mycket säkrare!
    Eller ja, bra att ha i bilen öht!

• heddan0

Ja jag menar i bilen! Kör någon/några gånger i veckan så inte vansinnigt mycket. Var köper man bältet någonstans och hur mycket kostar det?

• Pixx

Jag köpte mitt gravid-bil-bälte (besafe) på mekonomen om jag inte minns fel, ca 600 kr, finns två modeller. Ett lite billigare och detta "nyare" med bättre säkerhet o kopplingar på 600 kr. Vet inte HUR skillnaden är men tog det för 600 kr för det kändes bättre när jag läst om tester osv. Bältet är även bra dom icke-gravid för bältet hamnar rätt (vilket jag kan erkänna att jag under mina "massa år" med körkort slarvar med o lär mig aldrig att få det rätt :)

Svar på tråden Gravidbälte?