Almis11 skrev 2013-04-19 09:17:40 följande:
Du behöver sova mellan 7-8 timmar per natt. Sömnen är otroligt viktig för människan och speciellt om man vill träna hårt. Du måste ha det som rutin att gå och lägga dig samma tid varje kväll, krävs säkert lite träning men du kommer ha stor nytta av det. Det ser väl hyffsat ut på grönsaksidan försök få i dig så mycket som möjligt och helst en frukt om dagen eftersom du uppenbarligen behöver vitaminerna, välj gärna apelsin.
Det är jättetråkigt att köra lugnt men det är väl bätttre än inget alls? men jag förstår inte riktigt vad det är du tränar, det står att du går på gym men så säger ju många människor och för mig innebär det styrketräning men 80% menar att dom tränar kondition och går på olika pass? Så du får gärna utveckla mer vad exakt du tränar för det blir lättare att avgöra då hur du kan träna när du är sjuk.
Tar du mediciner för något, en del mediciner kan bryta ner imunförsvaret rätt rejält. Du behöver helt klart ett större intag utav vitaminer så det skulle jag rekomendera dig till att köpa på hälsokost, ABCDE. Du behöver ta en C-vitamin om dagen, jag gillar dom i brusform med hallonsmak!
Jag antar att du tränar för att du vill få bort din övervikt. Så det du kan göra är att ligga i med promenader även när du är sjuk. En timme morgon, en timme kväll alternativt 2 tim kväll.
Ja, jag vet att jag borde lägga mig tidigare. Och jag lovar, jag ska verkligen försöka det nu, för jag vill verkligen komma igång med träningen igen. Det är bara det att jag inte är trött på kvällarna. Ibland (sällan, men det har hänt) lägger jag mig tidigare för jag vet att jag borde det. Så vid 22 tiden på kvällen har jag lagt mig. Och det har slutat med att jag ligger och kollar i taket i ca 2 timmar.
Grönsaker jag har nog svårt att äta mer av, jag kan inte äta alla sorten.....jag får inte ner kål, broccoli och ärtor. Men frukt ska jag börja äta mer, det är ju gott.
Jag tränar styrketräning. Fast visst, jag börjar på crosstrainern i ca 15 min. Men sen är det styrketräning med hantlar och maskiner. Nu den senaste tiden har jag testat balansbollen också och tyckte det var jättekul, så det har jag kört med denna vecka, innan jag blev sjuk då.
Nej inga mediciner. Jag är frisk som en nötkärna....hehehee....förutom alla förkylningar då
När det gäller vitaminer, kan jag köpa en sån multivinamin grej då. Finns väl....där ingår väl det mesta. Och så har jag köpt omega 3 nu.
Ja jag tränar för att gå ner i vikt, men jag tränar också för att jag mår bra av det. Jag körde ju rätt hårt från förra våren och till i höstas då. Mådde kanonbra. Men som sagt, nov - jan jobbade jag jättemycket och orkade bara inte ta mig till gymmet då.
Jag har ju nu tagit promenader då jag varit nåt mellanting, mellan frisk och sjuk. Då har jag varit ute och gått. Inte två timmar om dagen förståss....men ca en timme. Det finns inte en chans att jag kan träna innan jobbet. Jag har en timmes reseväg till jobbet och jag börjar 7. Så nepp, inte. Och kvällarna vill jag gärna vara med mina barn också, så två timmars promenad blir det nog inte. Men en timme tycker jag är ok ändå....
Jag hoppas verkligen att jag kan börja träna utan att bli sjuk, detta är rätt knäckande!!!!