• Mollyproppen

Krockad bilbarnstol

Hej!

Behöver goda råd och tips på var jag kan hitta oberoende fakta om krockade bilbarnstolar.
    Mitt ex har krockat med bilen. Han blev påkörd bakifrån i ca 20 km i timmen och inget barn satt i bilstolen.
    Försäkringsbolaget anser att stolen inte ska ersättas och mitt ex tycker den är oskadd och  säker att åka i.
    Jag anser att man alltid ska kasta en bilbarnstol som suttit i en krockad bil.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Krockad bilbarnstol
  • Alby

Det är klart att stolen ska kastas, vad är det för försäkringsbolag?

• zeebra

Samma var det för oss, vi krockade med bilen men det gick betydligt fortare 85-90 km/timmen. Det blev aldrig någon pang på smäll men bilen blev skrot. Givetvis trodde jag att försäkringsbolaget skulle ersätta stolarna då dem faktiskt varit krockade men nej.
    Hade barnen varit med i bilen hade det tydligen varit en annan sak.
    Jag tycker givetvis att stolen/stolarna ska kastas och är också nyfiken på annan fakta.

• Joico

Finns inga alternativ. Stolen SKA kasseras och absolut inte användas!!

• FraYo

Den ska kastas. Min man blev påkörd och inhet barn i stolen och länsförsäkringar betalade en itan tvekan. Vi fick dock lämna den krockade till dem för att få den nya betald.

• eec82
    emma enhörning skrev 2013-04-18 23:12:56 följande:
    Min sambo körde på ett rådjur i ca 40 km/h utan barn i bilen... Försäkringsbolaget (Aktsam) ville inte ersätta stolarna men jag stod på mig och fick tre nya fina stolar! Så-stå på er, de ska bytas ut!!!
    håller med stå på er, be dem ringa återförsäljare isf å få svar! de rekommenderar alltid att kassara stolarna eller ring leverantören. Konstig inställning. 
Svar på tråden Krockad bilbarnstol