vart vänder man sig?
Min man har steriliserat sig(innan vi träffades) och det är ju själva fan att jag gick och blev kär i en karl som inte kan få barn, för hur mycket jag än försöker övertala mig själv till motsatsen så vill jag ju ha barn.. Vi pratade om det häromdagen och jag frågade om han kunde tänka sig att "laga ihop det" igen, om några år kanske eller så, och han sa ja.
Wohoo tänkte jag och började sen läsa lite om det. Dyrt, chansen för att jag ska kunna bli gavid är minimal(ca 10 år sen han gjorde det) osvosv..
Så då är frågan, är det mer värt med provrörsbefruktning eller kanske rentav adoption?, som jag innan skyggat för pga kostnaden och risken att man faktiskt inte får något barn(läste på adoptionssidan att stor ålderskillnad mellan partnerna kan påverka beslutet samt att man måse vara gift osv)
Vad kostar provrörsbefrukting egentligen? Hur stor är risken att det misslyckas? (har googlat men hittar dåligt)..
Om jag kommer in på den utbildningen jag sökt så dröjer det 4-5 år innan barn kommer vara aktuellt men eftersom jag sitter i den sitsen jag gör så tänker jag att jag kanske måste börja planera för det redan nu..
(ber hemskt mycket om ursäkt ifall detta ligger i helt fel tråd förresten, kunde inte hitta någon lämplig)