• Knallen12

Hur fungerar skylander giants?

Hej

Vår äldste son vill mycket gärna ha skylander giants och jag undrar hur det spelet fungerar?
    har ju sett att man behöver en platta och figurer men är osäker på hur det hela fungerar och från vilken ålder kan de spela det?

Ha en härlig dag!
    Angelica 

• Svar på tråden Hur fungerar skylander giants?
  • Fenomena80

MIna grabbar fick det i julklapp och det är då på gott o ont!
    Du behöver en spelkonsol typ wii eller PS o så köper du den sk Skylander "portal" som matchar just din konsol. På portalen som är en rund lysande sak ställer man figurerna och så "blir" man den figuren i spelet på tv:n. Figuerna har olika egenskaper vilket ju är lysande för den som uppfunnit spelet eftersom ungarna vill ha alla figurer just därför. I princip kan man kara hela splet med bara en figur från ett "element" men det är tydligen inte särskilt lätt eller roligt.
    Figurerna kostar 149-199 kr st.
    Man kan ta med sig sina figurer hem till sina kompisar om de har en portal.( då spelar det ingen roll vilken konsol de har.) Grejen är också den att man "spelar upp" sina figurer i nivåer så de alltså blir "bättre o bättre" och klarar fler o fler utmaningar. 
    Mina pojkar är 4 o 9 år och de är båda riktigt grymma på detta spel. baksidan är att det är ett sabla tjat om det jämt  och att de ständigt tjatar om nya figurer!
    Där vi bor är spelet superpopulärt! 

• Fenomena80

Portalen inklusive tre figurer kostar ca 600...

• Mandel

Här är grabbarna 5 och 8 år och spelar en hel del. Vi har xbox. 8 åringen har en kompis som spelar och de brukar träffas ibland och har då med sig varsin påse med gubbar och kör.
    För tillfället så har de ingen spelskiva då de lyckats dra ned hela konsolen i golvet så det blev en jätterepa i skivan...

Vi köper de små "gubbarna" för 99kr på lekia eller ica Maxi. 89kr på Gekås i Ullared... Själva jättarna har vi betalat allt ifrån 149kr och uppåt.
    Lönar sig att jämföra butiker om man ska köpa.
    Spelbutiker behöver inte vara dyrare än ex stormarknader eller leksakskedjor. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Knallen12

Tack!

Vi har både ett wii (mitt) och ett ps3 (mannens) och figurer har vi sedan tidigare för de har velat ha dem och leka med. 

Mina pojkar är snart 5 och 3 1/2 så det kanske blir ett sånt då. Bara att bestämma sig för vilken portal man ska köpa.

• Fenomena80

Portalerna i sig är likadana , bara att man måste köpa anpassad variant beroende på vilken konsol man vill ansluta den till...

Svar på tråden Hur fungerar skylander giants?