Ska man lämna en spelmissbrukare? Ge mig styrka!!!
Jag orkar inte mer! Vet inte vart jag ska ta vägen! Vill ha styrkan att lämna! Eller hoppet om en lösning!
Min sambo har ett spelmissbruk och igår hade vi ännu ett storbråk, det största någonsin. Jag bestämde mig att en gång för alla ge han ett ultimatum, jag sa att jag inte kan leva med ngn som sitter varje dag framför datorn och spelar. Att jag inte mår bra. Jag frågade om han inte kunde tänka sig att sluta med det för min skull. Han sa att han inte har ett spelmissbruk, att han kan sluta men inte vill. Att likaväl som jag skulle va olycklig med hans spelande skulle han vara det utan spelandet.
Att det inte är rättvist för någon av oss och att det då är att inse att det bästa kanske vore att gå isär...
Jag älskar honom så mycket, varför kan han inte bara sluta spela?
Han är skuldsatt både hos kronofogden och inkasso och han vill att jag bara ska ge det några månader. För han tror på det han gör, han vet han är bra på sport betting och kommer bli skuldfri inom ett år. Har han inte lyckats kommer han lägga av men han tror på detta. Han vill bara spela ihop en vinst så han blir skuldfri och kan börja om sitt liv på nytt när han är nollställd.
Vad ska jag ta mig till? Jag har hela livet framför mig, jag orkar inte sitta inne om dagarna, känner mig så ensam. Vill umgås med honom, mer än en gång i månaden och utanför dessa jävla väggar. Jag går tom. till en psykolog..så dåligt mår jag.
Har han rätt? Han betalar sin hyra som han ska och sin del av utgifterna, då tycker han att han har rätt att spendera resterande pengar hur han än vill.
Varför jag vet han har ett spelmissbruk? Anhöriga har bekräftat detta. Han har några gånger spelat bort sin lön, han har aldrig pengar kvar i slutet av månaden. Har mår dåligt vid en förlust och får magont och går och lägger sig i ett helt dygn, han sjukskriver sig från jobbet ibland pga spelandet...osv osv...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 11:37
Hans förbättringar är att han nu tar bort pengar till hyra, cigg, busskort, mat osv. Och det han har kvar spelar han bort.
Just det gör att jag inte vet vad som är rätt att göra...för det är ju ändå spelandet jag stör mig på!