chokladpudding skrev 2013-04-25 00:05:17 följande:
Tränar man magen är det inte säkert att den blir smalare. Du får muskler men för att de ska synas måste man bli av med fettet där helt enkelt. Och det gör man genom att äta mindre kcal än vad du får i dig. Så träning (fram för allt magen) räcker inte om du vill få en platt mage.
Dock kan du få snyggare rumpa och lår, om du inte har väldigt mycket extra fett, genom träning. Squats som många tipsat om, även andra övningar där man böjer benen. Sedan har jag hört att man får större muskler av tyngre vikter och "mindre" av lättare. Detta är något jag ska undersöka mer i då jag älskar träning. Men jag kan tänka mig att det har och göra med att när man använder lättare vikter så ökar intensiteten och då förbränner man mer. Men jag vet inte.
Går du på gym? Då finns det massor av maskiner. tex där man ska dra in benen mot motstånd (insida lår) eller trycka ut benen mot motstånd (utsida lår). Träningsvärken jag hade efter insida lår var bland den värsta jag haft haha.
Jag ska till sats i morgon. Jag kan fråga någon där då om de kan tipsa. Fram för allt lår och rumpan (:
Få repetitioner med högre belastning ger mer muskeltillväxt än många repetitioner med låg belastning. Förbränningen däremot är högre med hög belastning och sitter i längre efter passet men samtidig så orkar du kortare tid.