• Wishbebis

Tips på hur man kan träna magen, rumpan och låren

Jag tänkte kolla om någon har tips på hur man kan
    träna magen, rumpan och låren, hemma.

Jag har inte tränat så mycket i mina dar men jag har promenerat väldigt mycket förut
    så det ska jag ta upp så fort det har börjat bli lite värmare ute
    men känner att jag skulle vilja träna dom delarna,
    så jag vore hemskt glad och tacksam
    om någon har några övningar m.m som man kan göra.
  • Svar på tråden Tips på hur man kan träna magen, rumpan och låren
  • Johan75

Vill bara fråga vad målet med träningen är? Tyvärr ser man ofta tjejer som tränar lår och tror att de (låren) blir smalare av detta när det är tvärtom. 

Behold, i come as a thief.
  • redstripe

Bara  så du vet, punktförbrännings fungerar inte. Tränar man mage kan det sluta med en bredare midja. Vill man bli smalare/få mindre underhudsfett är det aerobisk träning och diet som gället.

• Rebecca86

du får mindre ben om du börjar träna dem, snyggare ben o snyggare rumpa. nej dom blir inte större!! de krävs en jövla masssa för att bygga muskler! du kommer tappa fett på dem o de kommer bli skit snyggt!! börja med squatts varje kväll om du inte redan går på gym,

squats=benböj , utfall, massa sånt bra finns som du kan göra!! :)   

• Johan75
    Rebecca86 skrev 2013-04-23 09:41:00 följande:
    du får mindre ben om du börjar träna dem, snyggare ben o snyggare rumpa. nej dom blir inte större!! de krävs en jövla masssa för att bygga muskler! du kommer tappa fett på dem o de kommer bli skit snyggt!! börja med squatts varje kväll om du inte redan går på gym,

squats=benböj , utfall, massa sånt bra finns som du kan göra!! :)   
    Om man förbränner fett kan låren minska i fettmängd. Men är detta målet är det betydligt effektivare att träna kondition än att göra squats. Squats ger ingen annan effekt än att öka muskelvolymen och styrkan i låren. Däremot är ju ett tjockt vältränat lår snyggare än ett tjockt otränat.
  • Rebecca86
    Johan75 skrev 2013-04-23 12:50:32 följande:
    Om man förbränner fett kan låren minska i fettmängd. Men är detta målet är det betydligt effektivare att träna kondition än att göra squats. Squats ger ingen annan effekt än att öka muskelvolymen och styrkan i låren. Däremot är ju ett tjockt vältränat lår snyggare än ett tjockt otränat.

du har både rätt och fel i det du säger, ben är en väldigt tung muskelgrupp att träna, så oavsett du vill eller inte så kommer du allltid tappa fett, eftersom pulsen höjs mer vid träning av ben än om du jämför med t.ex. armar. O fettet bränns fortfare än vad musklerna byggs.. ;) Hälsningar ett träningsfreak som kör ben två ggr i veckan ;)
  • Johan75
    Rebecca86 skrev 2013-04-24 16:18:23 följande:

du har både rätt och fel i det du säger, ben är en väldigt tung muskelgrupp att träna, så oavsett du vill eller inte så kommer du allltid tappa fett, eftersom pulsen höjs mer vid träning av ben än om du jämför med t.ex. armar. O fettet bränns fortfare än vad musklerna byggs.. ;) Hälsningar ett träningsfreak som kör ben två ggr i veckan ;)
    Och hög puls betyder förbränning av kolhydrater i mycket större utsträckning än vid lågintensiv träning som förbränner mestadels fett. Fett kan inte spjälkas utan behöver syre, vilket inte sker vid anaerob träning. 

Klart man ska träna ben, det gör de både starka och snygga - men faktum är att konditionsträning är mer effektiv än styrketräning ifall det är fettförbränning man är ute efter.  
  • millan darling
    Johan75 skrev 2013-04-23 12:50:32 följande:

Squats/benböj är jättebra för fastare rumpa och lår och bra för att träna hållningen också. Tjejer bygger som regel inga jättemuskler om vi inte tränar jättetungt och verkligen går in för det. Jag tränar typiska "killövningar" en gång i veckan och har inte stora muskler men däremot är jag ganska fast för att vara så stor som jag är. Sen tränar jag gympa, yoga och tennis också, och springer ibland. Fråga en instruktör på gymmet hur du ska göra så det blir rätt.
  • chokladpudding

Tränar man magen är det inte säkert att den blir smalare. Du får muskler men för att de ska synas måste man bli av med fettet där helt enkelt. Och det gör man genom att äta mindre kcal än vad du får i dig. Så träning (fram för allt magen) räcker inte om du vill få en platt mage. 

Dock kan du få snyggare rumpa och lår, om du inte har väldigt mycket extra fett, genom träning.  Squats som många tipsat om, även andra övningar där man böjer benen.  Sedan har jag hört att man får större muskler av tyngre vikter och "mindre" av lättare. Detta är något jag ska undersöka mer i då jag älskar träning. Men jag kan tänka mig att det har och göra med att när man använder lättare vikter så ökar intensiteten och då förbränner man mer. Men jag vet inte.
    Går du på  gym? Då finns det massor av maskiner. tex där man ska dra in benen mot motstånd (insida lår) eller trycka ut benen mot motstånd (utsida lår).  Träningsvärken jag hade efter insida lår var bland den värsta jag haft haha.

Jag ska till sats i morgon. Jag kan fråga någon där då om de kan tipsa. Fram för allt lår och rumpan (: 

• Johan75
    chokladpudding skrev 2013-04-25 00:05:17 följande:
    Tränar man magen är det inte säkert att den blir smalare. Du får muskler men för att de ska synas måste man bli av med fettet där helt enkelt. Och det gör man genom att äta mindre kcal än vad du får i dig. Så träning (fram för allt magen) räcker inte om du vill få en platt mage. 

Dock kan du få snyggare rumpa och lår, om du inte har väldigt mycket extra fett, genom träning.  Squats som många tipsat om, även andra övningar där man böjer benen.  Sedan har jag hört att man får större muskler av tyngre vikter och "mindre" av lättare. Detta är något jag ska undersöka mer i då jag älskar träning. Men jag kan tänka mig att det har och göra med att när man använder lättare vikter så ökar intensiteten och då förbränner man mer. Men jag vet inte.
    Går du på  gym? Då finns det massor av maskiner. tex där man ska dra in benen mot motstånd (insida lår) eller trycka ut benen mot motstånd (utsida lår).  Träningsvärken jag hade efter insida lår var bland den värsta jag haft haha.

Jag ska till sats i morgon. Jag kan fråga någon där då om de kan tipsa. Fram för allt lår och rumpan (: 
    Få repetitioner med högre belastning ger mer muskeltillväxt än många repetitioner med låg belastning. Förbränningen däremot är högre med hög belastning och sitter i längre efter passet men samtidig så orkar du kortare tid. 
Svar på tråden Tips på hur man kan träna magen, rumpan och låren