• Annelugen

Barnens kompisar

En liten fundering...
    Kan man förbjuda barnet att leka/vara med vissa kompisar?
    Sonen 13 år umgås med en klasskompis ibland. Det är inget fel på kompisen i sig,
    men ibland vill de vara hemma hos hans pappa och "lana".
    Anledningen till detta vet jag är att han inte bryr sig om hur länge de är uppe och så.
    Jag har regler för det och även den andra pojkens mamma. Men som sagt så bryr sig inte
    pappan speciellt. Dessutom så vet jag att pappan och hans nya kvinna dricker en hel del,
    så det känns liksom lite olustigt att låta honom vara där.
    Egentligen vet jag att det inte skulle hända nåt eller så, men det finns ändå en skum känsla när
    han varit där...
    Funderingar på detta??

• Svar på tråden Barnens kompisar
  • mebbebebbe

Du har dina regler, och bara för att han sover borta borde dom ju inte sluta gälla?
    Han kan väl umgås med kompisen, men inte hos dennes pappa?

• Pralinus

Menar du på helger eller vardagskvällar? På helger gör det väl inte så mycket om han stannar uppe sent eller?

• gummeligumman

Håller med föregående! Låt dom leka men inte där.. Om du tycker att det känns olustigt och är orolig så är det skäl nog att inte låta dom leka där, anser jag.

• Annelugen

Han får vara uppe sent...men är det ingen som sätter en tid, så kan de gott och väl stanna uppe till 5 på morgonen...och det är inte ok...även fast det är helg!

• Mormor07

Självklart ska en 12-åring inte vara uppe till fem på morgonen! Det är ansvarslöst och förenat med hälsorisker. Pojkarna får umgås någon annanstans än hos pappan. Eftersom du tror att det också dricks alkohol så är det desto större anledning till att de inte ska vara där.

Svar på tråden Barnens kompisar