• Anonym (en till!)
    Äldre 19 Apr 13:56
    1202 visningar
    2 svar
    2
    1202

    Oense om ett till barn

    Hej!

    Jag och min man har två underbara barn, en dotter som är 3,5 år och en son som är 2 år. Den första tiden med båda har varit ganska jobbig med kolik på båda, lite sömn och allt som hör till bebistiden! Min man känner sig helt klar med två och vill inte ha fler men jag kan inte släppa tanken på ett till barn! Vill så gärna ha en till att utöka familjen med, ser framför mig många runt matbordet och en livlig och härlig familj! Vill vara gravid, igen, föda igen och framför allt lära känna ännu ett av mina barn! Min tanke är i så fall att börja försöka när min son är runt 3 så att det kanske blir ca 4 år mellan honom och nästa för jag vägrar ännu ett barn tätt och vill att de "stora" ska kunna vara mer förstående och kunna klara mer själv innan nästa kommer. 

    Men hur gör man när man har en man som bara säger blankt nej!? Hur kommer vi till en överenskommelse som passar båda och hur ska jag prata med honom om detta på bästa sätt?
  • Svar på tråden Oense om ett till barn
  • Äldre 19 May 12:32
    #1

    Hej!

    Jag tycker nog att det skulle vara klokt av dig att leva i nuet och avvakta lite. Det verkar som att både du och din man behöver det. Två barn med kolik tätt tar ut sin rätt! Vårda er relation, ha kul ihop och värdesätt det ni har så kanske ett nytt beslut kan växa fram. Jag tror mindre på att ni pratar om det nu i ett läge där ni inte är överens.

    Hälsningar

    Gerd     

  • Anonym (en till!) Trådstartaren
    Äldre 20 May 07:42
    #2

    Ok, tack! Ja det tror jag med faktiskt. Plus att jag vill ju faktiskt vänta lite jag med så jag ska inte prata med honom förrän jag verkligen är redo och då kanske han är det med, vem vet!

     

Svar på tråden Oense om ett till barn