• Svartsocka

Mensen är 7 dagar sen!

Det är så att min mens är 7 dagar sen, vilket aldrig har hänt förut! Har väldigt regelbunden mens och har en mencykel på ca 28 dagar.

Har kopparspiral i tre år och sambo, planerar inte barn, är 20 år gammal.

Brukar få ont i brösten 5 dagar innan mens, få ont i magen, må illa, ha flytningar och känna mig uppblåst. Men denna månad känner jag knappt ingenting. Började dock få lite ont i brösten idag. Annars har jag inga symtom alls, för varken graviditet eller mens. Knappt inga flytningar, inte ens en droppe blod har kommit! Har lite molvärk som mensvärk som kommer och går (cirka 3 dagar nu). Mensen brukar komma direkt när jag får ont.

Vaknade med yrsel en natt för 1 vecka sen. Har kanske känt mig mer gråtmild än vanligt. Har tagit ett grav-test när mensen var sen 5 dagar, det var negativt!

Är det någon mer som varit med om detta? Vad kan det vara, gravid eller inte!

• Svar på tråden Mensen är 7 dagar sen!
  • Flickan och kråkan

Eftersom du fått negativt så långt efter BIM så tror jag inte att du är gravid. Troligtvis har ÄL och därmed mensen blivit sen av någon anledning. 

• Svartsocka

Mensen har fortfarande inte kommit, och inte verkar den vara påväg. Ska göra ett test till om den inte kommer innan måndag.

Annars får jag väl ringa vårdcentralen och se vad de säger.

Är det någon annan som känner igen sig?

• Svartsocka

Mensen har fortfarande inte kommit, och inte verkar den vara påväg. Ska göra ett test till om den inte kommer innan måndag.

Annars får jag väl ringa vårdcentralen och se vad de säger.

Är det någon annan som känner igen sig?

• mummel

Gör en test till och kommer den inte under ytterligre dagar så ring till gyn och be dom göra ett Ul så du är säker.

Att bli gravid med spiral händer ju faktiskt, 

• Svartsocka

Jag gjorde ett test alldeles nyss, negativt det med... Kan man vara gravid även om det inte visar något på gravtest, så långt efter beräknad mens?

• Bobelin

Antagligen är äl försenad eller utebliven. Då blir mensen sen. Tror inte heller på grav. Hur länge skulle spiralen va verksam?

• Elin 885
    Svartsocka skrev 2013-04-19 17:20:02 följande:
    Det är så att min mens är 7 dagar sen, vilket aldrig har hänt förut! Har väldigt regelbunden mens och har en mencykel på ca 28 dagar. Har kopparspiral i tre år och sambo, planerar inte barn, är 20 år gammal. Brukar få ont i brösten 5 dagar innan mens, få ont i magen, må illa, ha flytningar och känna mig uppblåst. Men denna månad känner jag knappt ingenting. Började dock få lite ont i brösten idag. Annars har jag inga symtom alls, för varken graviditet eller mens. Knappt inga flytningar, inte ens en droppe blod har kommit! Har lite molvärk som mensvärk som kommer och går (cirka 3 dagar nu). Mensen brukar komma direkt när jag får ont. Vaknade med yrsel en natt för 1 vecka sen. Har kanske känt mig mer gråtmild än vanligt. Har tagit ett grav-test när mensen var sen 5 dagar, det var negativt! Är det någon mer som varit med om detta? Vad kan det vara, gravid eller inte!
    mensen kan försvinna för en rad andra saker än graviditet såklart Foten i munnen
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Svartsocka

Kopparspiralen är verksam i 5 år, ska alltså inte plocka ut den förrän 2015. Men det känns inte som att jag skulle vara gravid, säkert kroppen som säger ifrån, ÄL som blivit sen/hoppat över, eller så hoppar mensen kanske över denna månad.

Konstigt att kroppen kan spela sånna spratt när den annars funkar fin fint!

• Svartsocka

Idag mår jag pyton! Har så ont i magen, mår illa, har huvudvärk, är trött och är fruktansvärt svullen om magen. Riktigt obehagligt! Jag hoppas att det är mensen som är på G, men känner inte riktigt igen min kropp.

• mummel

Ja du jag är ju ingen expert men tänkte eftersom du hade börjat fått ont. Ring gyn och säg hur ditt tillstånd ligger till.

• Plopps80

Mensen hoppar över för alla kvinnor ibland. Man mår ofta konstigt när den gör så! Har du testat negativt är du troligen inte gravid utan mensen hoppar över. Vänta bara så kommer den...

• Svartsocka

Igår mådde jag verkligen inte bra! Tror till och med att jag hade feber! Trodde att det kunde vara mensen som var på gång, men den har fortfarande inte kommit. Tog ett till test imorse med det var absolut negativt.

Så idag ringer jag vårdcentralen och ser vad dom säger.

• Svartsocka

Nu har mensen kommit! Men jag mår verkligen inte bra! Är svimmfärdig, har tunnelseende, mår illa och har fruktansvärt ont!

Svar på tråden Mensen är 7 dagar sen!