• LWE

Havandeskapspenning efter föräldraledighet?

Jag har nu varit hemma med min son sen feb förra året och nu planerar vi nr 2(kan vara så att jag är gravid nu). Jag tänkte börja jobba heltid i början av september. I mitt jobb har man rätt till full havandeskapspenning i 60 dagar innan. Det jag undrar är om jag har rätt till havandeskapspenning innan nästa förlossning om jag bara hinner jobba ca 2 mån heltid? Ska kanske tillägga att jag kommer skydda min SGI.

• Svar på tråden Havandeskapspenning efter föräldraledighet?
  • Skopan

Ja !
    Men det är inte jobbet som ger dig rätt till graviditetspenning , det bedömer fk från gång till gång o fall till fall !

• LWE
    Skopan skrev 2013-04-19 19:15:50 följande:
    Ja ! Men det är inte jobbet som ger dig rätt till graviditetspenning , det bedömer fk från gång till gång o fall till fall !

Skopan skrev 2013-04-19 19:15:50 följande:
    Ja ! Men det är inte jobbet som ger dig rätt till graviditetspenning , det bedömer fk från gång till gång o fall till fall !

Det vet jag mycket väl..men jag har ett mycket tungt och speciellt jobb så det finns ingen som inte blivit beviljad. Jag fick även förra graviditeten, så det ska nog inte vara några problem denna gången heller. Det jag undrar är om jag får det trots att jag bara jobbar heltid 2 mån innan. Men antar att det inte heller har med varandra att göra?
  • Skopan

Jo du har rätt till det om det beviljas

Svar på tråden Havandeskapspenning efter föräldraledighet?