• Anonym

Vidrigt less på min man!

Detta kan vara skrivet i fel forum för det har lika mycket med relation som styvsituation. Jag har bra förhållande till mina bonusar. Men jag är sååååå less på min make, som är en rolig och initiativ rik prick när bonus barnen är här dvs vv. Men med mej och våra egna barn är han som en jävla zombie. Han tar enbart initiativ om jag sagt det, aldrig annars. Jul, påsk, midsommar som v år firas utan bonusar vill han knappt pynta eller fira. Han säger inte så, utan detta är enbart handlingar. Detta börjar göra mej lite bitter, jag har pratat med honom 100 g om detta utan förändring, jag älskar honom och han ör super annars, men fy fasiken vad skittråkigt det är vv då bonusarna inte är här. Börjar känna mej kvävd

• Svar på tråden Vidrigt less på min man!
  • Anonym

Märkligt, skulle också bli besviken

• Anonym

Jag har pratat med honom 100 g. Allt ifrån pedagogiska samtal till utskällningar. Han håller med, ber om ursäkt och säger att han ska skärpa sig, men det håller ca en vecka. Skällde på honom ikväll, blev så jävla less. Känner mej kvävd, känns som vårat vuxenförhållande enbart är mitt ansvar och våra barn oxå är mitt ansvar, medan han bara ska se till sina stora barn.

• Signa tur

Han har väl dåligt samvete eller nåt för att han inte alltid bor med barnen. Be han rycka upp sig den tiden han är med sina andra barn också så han inte blir tvungen att träffa dom varannan vecka..

• Anonym
    Signa tur skrev 2013-04-19 21:35:46 följande:
    Han har väl dåligt samvete eller nåt för att han inte alltid bor med barnen. Be han rycka upp sig den tiden han är med sina andra barn också så han inte blir tvungen att träffa dom varannan vecka..

Signa tur skrev 2013-04-19 21:35:46 följande:

Hehe, bra hot, subtilt.
  • Anonym (trist)

Förmodligen är det hans personlighet att vara sån, kanske har noll intresse av att göra något speciellt vid jul, påsk eller midsommar. Han kanske avskyr att engagera sig och leka eller åka pulka eller vara aktiv med barnen?
    MEN han tvingar sig att göra dessa saker när hans barn sedan innan kommer, känns lite som att han "offrar" sig för deras skull eftersom det ju bara är en vecka eller ett lov...

Jag tror tyvärr att den  sidan du och era barn får se av honom är precis den han är och som han förmodligen också var med sin första fru. 

• Anonym
    Anonym (trist) skrev 2013-04-20 09:40:24 följande:
    Förmodligen är det hans personlighet att vara sån, kanske har noll intresse av att göra något speciellt vid jul, påsk eller midsommar. Han kanske avskyr att engagera sig och leka eller åka pulka eller vara aktiv med barnen? MEN han tvingar sig att göra dessa saker när hans barn sedan innan kommer, känns lite som att han "offrar" sig för deras skull eftersom det ju bara är en vecka eller ett lov... Jag tror tyvärr att den  sidan du och era barn får se av honom är precis den han är och som han förmodligen också var med sin första fru. 

Anonym (trist) skrev 2013-04-20 09:40:24 följande:
    Förmodligen är det hans personlighet att vara sån, kanske har noll intresse av att göra något speciellt vid jul, påsk eller midsommar. Han kanske avskyr att engagera sig och leka eller åka pulka eller vara aktiv med barnen? MEN han tvingar sig att göra dessa saker när hans barn sedan innan kommer, känns lite som att han "offrar" sig för deras skull eftersom det ju bara är en vecka eller ett lov... Jag tror tyvärr att den  sidan du och era barn får se av honom är precis den han är och som han förmodligen också var med sin första fru. 

Ja, duhar nog rätt i det. Vill understryka tt hans beteende inte enart handlar om högtider utan det är nog mer vardagen som stör mej. Idag hör och häpna har han själv med bonusarna gjort vårfint i trädgården. Men det känns som det är för att jag gräste igår samtidigt så är jag glad för alla initiativ.
  • SVBk4rr1ng

Och har du frågat honom om han också ser det som ett problem som han gärna skulle vilja lösa eller om han egentligen är rätt nöjd med hur det är just nu?

Svar på tråden Vidrigt less på min man!