• Soffipropp 83

Vii som fick andra barnet i mars....

Här kan vi som fick andra barnet i mars hänga och fortsätta prata lite bebisliv och hur vardagen numer ser ut med två barn :)

• Svar på tråden Vii som fick andra barnet i mars....
  • Soffipropp 83

Detta är en fortsättningstråd där vi som väntade andra barnet i mars pratade om graviditet och hur blivande storasyskonet tar det hela, men nya är såklart välkomna :)

Här är det fortfarande lite sömn och mycket amning. Lillen sover max 2-2,5 timme i sträck på natten och dagen för den delen. vaknar ofta efter bara en timme eller en och en halv.....Härligt att höra att era små sover bättre, inte alls avis ;)
    Förra veckan och denna veckan har maken börjat halv sex på morgonen och inte kunnat hjälpa till på nätterna så det har blivit runt 4 timmars sömn totalt för mig. Men nu är han ledig över helgen och börjar inte så tidigt nästa vecka så vi kan hjälpas åt!

Vi håller fortfarande på att ta prover för gulsoten, läkaren är inte riktigt nöjd med proverna men än så länge har man inte gjort något åt dem. Någon som vet vad man brukar göra om värdena inte går ner som de skall? Tror dock inte det är någon fara då han går upp fint i vikt och verkar välmående och glad.

Storebror tycker det är jobbigt med skrik och håller gärna för öronen samtidigt som han ropar "mamma, amma honom!!!" då är han ju tyst iafl hahaha!

• Lingu80

Emlak: vad skönt att nätterna är bra men så jobbigt när dom skriker och man inte vet vad det är och inte kan hjälpa dom :( hoppas det blir bättre snart!

Soffipropp: bra att du fixade ny tråd :)
    Vad jobbigt det låter med så lite sömn, hade det så med min stora. Och jag vet ju inte om det här håller i sig, hon e ju inte ens två veckor. Men man kan ju hoppas ;) vilken härlig kommentar från storebror haha
    Angående gulsoten är det vanligaste att det är bröstmjölksinducerat (och inget farligt!) Hur gammal är han?

• Lingu80

Oftast försvinner gulsoten av sig själv men är den kvar kan det bero på olika saker där det vanligaste är att det beror på att man ammar, dvs av bröstmjölken. Man följer bilirubinvärdet tills det har gått ned och tar ofta prover för att utesluta andra orsaker. Men som sagt är det allra vanligaste att det bara beror på amningen och då gör man inget alls. Skulle inte heller vara orolig :)

• Soffipropp 83

Ja, läkaren trodde inte det var stopp i gallvägarna iafl så det är ju skönt. Är det nåt ämne i mjölken då? Ja det verkar ju inte farligt iafl :)

• Lingu80

Man tror att det är något ämne i bröstmjölken som påverkar barnets omsättning av bilirubin och är helt ofarligt. Hoppas du har fått sova lite mer inatt

• Soffipropp 83

Tjoho, första passet inatt blev på 4 timmar och eftersom jag somnade med Charlie så fick jag oxå sovit 4 timmar, sedan lite drygt 2 st 2 timmars pass och inte uppe en enda gång. Känner mig nästan pigg ju :P Lillen sov bredvid oss, undrar om det är bättre? När storebror kom över gick jag och lillen till gästsängen för att inte riskera att bli sparkade av elvispen till storebror. Han har börjat röra sig så mycket i sömnen och har ramlat ur sängen ett par gånger stackarn. Idag står städning på schemat sedan får vi besök i eftermiddag. Lite fix i trädgården oxå :) Ha en skön söndag allihop!

• Lingu80

Soffipropp: vad skönt att du fått sova! Lillan sover oftast bredvid mig med, och äter nästan i sömnen (och jag somnar om nästan med en gång). Så himla skönt. Minsta möjliga ansträngning :)

• Emlak

Det är så skönt med sovande bebisar, Agnes sover 4-5 timmar första passet och sen 2 timmar i taget.. Nu var så trött nu att hon somnade innan hon bytt till pyjamas, massage och ny blöja.. Nåja får byta på henne lite diskret och sen tutta om henne :)

Svar på tråden Vii som fick andra barnet i mars....