• lyckeliten22

Ont baksida av knä

För några månader sedan, eller ja nästan ett år sedan så drog jag mitt knä helt åt skogen. Jag skulle göra en kullerbytta på sidan och när jag skulle resa mig upp direkt efter fastnade knät kände jag när jag skulle sträcka ut benet för att ställa mig upp. I och med farten så drog jag ut benet så att deg släppte men fick skit ont. Kunde under några sekunder inte stå på benet över huvudtaget men sen kunde jag stödja lite men det gjorde ont. Hade ont i knät ett bra tag efter det på baksidan av knät. Jag kan inre längre sitta på huk eller sätta mig på knä, och sedan resa mig. Knät låser sig under några sekunder och sen får jag ont på baksidan av knät, i knävecket. Det är jätte obehagligt när det händer, när jag märker att det låser sig får jag ta det skit försiktigt för att få benet rakt. Vad kan detta va??? Har varit på vårdcentral och akuten men ingen tar detta seriöst.

• Svar på tråden Ont baksida av knä
  • Lena

Så hade jag främst som ung. Det kan bero på ojämnheter i leden tex eller motsvarande triggerfinger.

• lyckeliten22

Gjorde du något speciellt för det? Kan man göra något? Övningar, operation mm...

• Lena
    lyckeliten22 skrev 2013-04-20 03:32:32 följande:
    Gjorde du något speciellt för det? Kan man göra något? Övningar, operation mm...
    Nej det växte bort men när jag fick det en gång i vuxen ålder så åkte jag in och träffade en ortoped, de sa att jag skulle komma in med benet låst för att de skulle kunna undersöka vad det berodde på.
  • lyckeliten22

Men va? allvarligt sa de så? För mitt ben låser sig ju bara max 2 sekunder?

• Lena
    lyckeliten22 skrev 2013-04-20 17:49:14 följande:
    Men va? allvarligt sa de så? För mitt ben låser sig ju bara max 2 sekunder?
    mitt låste sig längre än så, bortåt en timme. Är det inte bara att låta bli att räta ut det?
Svar på tråden Ont baksida av knä