• Cherry Cupcake

Kontakta någon som lagt bud men ej vunnit på Tradera?

Jag har sålt grejer på tradera men jag tror inte en person kommer att betala.
    Kan man kontakta den som kom 2a i auktionen och fråga om den vill köpa istället?
    Struntar faktiskt i om det är förbjudet enligt Traderas regler.
    Har ingen lust att betala för ny annons+ ny provision då provisionen från denna auktion
    kostar flera hundra..
    Men som sagt, går det att kontakta?

• Svar på tråden Kontakta någon som lagt bud men ej vunnit på Tradera?
  • Adirf

Rent teoretiskt sett ska det nog kunna gå =) Men är det så att du inte får betalt av köparen väljer du det alternativet när du lämnar omdöme så får du kostnaderna krediterade...

Saxat från tradera: Om en köpare inte fullföljer en affär kan du starta om annonsen och ansöka om att få alla avgifter för den krediterade. Det kan vara att köparen drar sig ur affären, eller att det inte går att få tag i köparen inom rimlig tid, varken via e-post eller telefon.

Det enklaste sättet att få dina avgifter för annonsen borttagna är att kreditera automatiskt i samband med att du lämnar omdöme. Vi rekommenderar detta. Att du startar om annonsen är dock en förutsättning för kreditering.

Absolut inte roligaste kanske, men du slipper avgifterna två ggr =)  

• Vickan I

Det ska gå för jag budade på en sak, men vann inte. Några dagar senare kontaktas jag av säljaren som vill informera om att hon ska lägga ut en till nästan likadan om jag ville göra ett nytt försök och buda igen.

• Cherry Cupcake

låter ju bra om man kan få starta om annonsen så där som du sa Adrif!
    är det en krånglig process tro?

hmm vad bra att det ska kunna gå att kontakta andra budgivare, om jag bara kunde fatta hur!

• Fontana

Tanken är nog att man inte ska kunna kontakta budgivare och göra upp utanför Tradera.

En möjlighet är förstås om budgivaren själv har några annonser ute: klicka på budgivarens namn i budlistan, när du kommer till hans/hennes sida klickar du på "visa säljarens alla annonser" och sedan kan du kontakta säljaren angående en vara till salu, fast du egentligen vill prata om en vara han ville köpa.

Det finns kanske flera sätt, ska se om jag kan komma på något.

• Vickan I

Ah kanske var så säljaren gjorde till mig. För har undrat hur hon fick min mail! Men jag hade annons ute också. Minns inte om första mailet från henne kom via den aktionen.

• Cherry Cupcake
    Fontana skrev 2013-04-20 09:28:24 följande:
    Tanken är nog att man inte ska kunna kontakta budgivare och göra upp utanför Tradera.

En möjlighet är förstås om budgivaren själv har några annonser ute: klicka på budgivarens namn i budlistan, när du kommer till hans/hennes sida klickar du på "visa säljarens alla annonser" och sedan kan du kontakta säljaren angående en vara till salu, fast du egentligen vill prata om en vara han ville köpa.

Det finns kanske flera sätt, ska se om jag kan komma på något.
    smart!!
Svar på tråden Kontakta någon som lagt bud men ej vunnit på Tradera?