Calma: som du har det nu tycker jag att det är för mig! (Nu med 3:an alltså.)
Har varit på falsklarmskoll för andra gången idag, förra gången för 1 v sedan. Då var det mest mensmolvärk och tryck neråt, knasig mage och så, men då var det 0 värkar men bra hjärtljud hos bebisen.
Nu idag var jag på vanlig rutinkoll hos mvc bm, allt fint men efter att jag bara kissat kom en liten nätt blödning.
Jaha, så då frågade jag bm efter besöket, (mvc-bm), om det och hon sa att det nog inte var något att oroa sig över. Om jag fick besvär skulle jag ringa BB/förlossningen. Så det gjorde jag.
Men efteråt började det mola och känans som mensvärk igen...så jag snackade med BB och de tog in mig för koll, med misstänkt fl-start.Lite för att jag tjatade och var lite osäker...
Men icke! Jag var inte mer öppen och värkarna var som bortblåsta! Bebisen är aktiv med fina hjärtljud, bara tokbökig i magen och spjärnar så att det framkallar sammandragningar..:-0.
Lurigt som attans!
För mig var förlossningen med 1:an långsam med stabil men jag fick kolla natten före the d.day, Lång latensfas.
Mkt smärta, EDA, tog sin tid men dottern ploppade ut fint i slutet.
Barn 2 var inte en tillstymmelse till falsklarm. Han kom när jag skulle in för kontroll BF+3 och jag sa att det kändes "lite mensvärkigt" och bad dem att kolla om nåt var på g.
Då sa bm på BB att jag inte alls hade regelbundna värkar. Vid koll inuti var jag halvvägs genom förlossningen. 4 h senare ligger han i min famn. =))
Så jag tror jag blir gråhårig: När ska jag veta att det verkligen är på G?
Jag får nog vänta tills det gör riktigt ont nästa gång. Hm. Känner mig fjantig.
Vi bor ca 30 min från närmsta BB så jag måste hinna in, och lämna bort barnen.
Tror jag blivit helknasig: När vet man? Hur vet man? Och kommer det gå snabbt när det händer eller kommer jag ha en lång fl. Ingen vet, inte jag!
Har mensvärkiga känningar men tänker nu spela cool och inte ränna in för minsta lilla. Ska banne mig hitta på annat i helgen så jag släpper fixeringen vid detta. Gå och fika, ta barnen och leka och vara så avspänd jag kan.
Vila, njuta av våren och livet och göra trevliga lagom saker. Snart nog blir jag supermamma mjölkmaskin. =)
Tips? Tankar? Hur får man veta? Det måste ju göra ont innan man börjar krysta, rent logiskt, får bara hoppas att man känner av smärta/värkar en liten stind innan bebisen dyker upp...ähum.Men jag är väl en känslig viol då...hm.
Men det ska nog gå bra! Finns ju många goda exempel. De flesta man hört om har ju ändå hunnit in, om inte har de fått hjälp av ambulanspersonalen och fixat det hela trots allt. =)