• majsflickan

Examensarbete! Renskriva intervjuer!

Jag har just intervjuat klart några personer som är till mitt examensarbete.Jag ska ha med dem som bilagor.När jag gjorde intervjuerna så blev det ju så att man kom in på andra saker som kanske inte alltid är relevant för arbetet.Får man plocka bort de delarna och endast plocka ur svaren på mina frågor och ordagrant skriva ner i arbetet eller måste ordagrant allt vara med i bilagan?

• Svar på tråden Examensarbete! Renskriva intervjuer!
  • TRImmortal

Är du säker på att ni ens ska ha med transkriberingarna som bilaga? Det har inte vi nämligen, därför jag frågar. Men för att svara på din fråga: Ja, det ska finnas med i transkriberingen men du ska/kan markera dessa områden med till exempel: [dentextsominteärrelevant]

• majsflickan

Ok tack,men ibland flikar jag in med saker och frågor under intervju. Ska även mina ord vara med då?

• LinneaJosie
    majsflickan skrev 2013-04-20 11:47:45 följande:
    Ok tack,men ibland flikar jag in med saker och frågor under intervju. Ska även mina ord vara med då?

Allt ska med när intervjuer transkriberas, även tex långa tystnader och eventuella pauser. Har ni inte gått igenom detta innan?
  • TRImmortal
    Som föregående talare sa. Precis allt ska finnas med. Allt du säger och allt den som blir intervjuad säger. Lycka till! :)
  • Jamieolivia

Vi hade inte med som bilaga alls. Vi sparade våra inspelningar och anteckningar ett tag efteråt, ifall att det skulle kollas upp...men annars skrev vi bara det vi ville ha med i själva arbetet och struntade i bilagor. Men ska man transkribera ska det vara ALLT :)

Svar på tråden Examensarbete! Renskriva intervjuer!