Misstänkt drograttfylla
Hej!
Blev stoppad i tisdags kväll av civilpolis när jag var på väg till jobbet och det var 48 timmar sen jag rökte senast. Det var ingen rutinkoll utan dem hade blivit tipsade, så jag fick göra ett ögontest och det påstod poliserna att jag inte klarade så jag fick fara vidare på stationen för urintest (var verkligen inte pårökt när jag körde). Jag vet att jag hade kunnat vägra att göra ett testet men var så sjukt nervös/stressad på grund av att jag var sen till jobbet. Men av någon anledning så visade provet negativt för cannabis. Kan också ha att göra med att jag tränar väldigt regelbundet varje dag och tar åt mig kosttillskott (såsom BCAA, Aminosyror, Omega-3, Koffein o grönt te-extrakter som är vätskedrivande samt så dricker jag mycket vatten) så det kan ju ha varit utspätt? När vi kom tillbaka till förhörsrummet så var en sköterska redo för ett blodprov, hon fyllde 3 st behållare till labbet. Polisen sa att med blodprov så kommer dom kunde spåra hela mitt "missbruk" minst en månad tillbaka, vet ej om det stämmer (hur länge stannar det i blodfetterna osv?)... Så känner mig ganska körd.. och åklagaren hade redan beviljat en rannsakan så dom hittade en 5:a brunt i min lägenhet(eget bruk)..
Det jag säkerligen blir dömd för är innehav.
Men är än så länge bara misstänkt för:
*Drograttfylla
*Ringa narkotikabrott
Är ingen regelbunden rökare utan har bara rökt en spliff någon gång då och då på helgerna tidigare, sen slutade jag helt i 2-3 veckor på grund av att jag fick jobb tills nu i söndags. Mitt jobb är ganska tungt och varmt så jag svettas hela tiden och andas in mycket svetsrök. Kanske till min fördel?
Det jag undrar är om någon har varit med om liknande och vad som hände och hur länge cannabis kan spåras i blodet?
Utgår just nu från att jag kommer bli fälld för alla 3 sakerna. Jag kan sona för mina brott genom att böta osv men kan ej sona med mitt körkort då hela min karriär kretsar kring det, finns inget annat sätt för mig att pendla till jobbet 5 mil utan bil, och har BECE så det skulle förstöra mina andra jobbmöjligheter. Har nyligen fått jobb efter att ha varit arbetslös en längre period så skulle inte ha råd att betala böter/kommande urinprov om jag skulle tappa kortet.. :(
Vill bara sluta oroa mig över testerna så jag kan börja äta,sova,träna igen som vanligt utan att nojja så mycket.. :)
Tacksam för svar!! :)