• Anonym (bonusmamma?)

Min pojkvän ska bli pappa..

Träffade min pojkvän för ca 5-6 månader sedan..vi har vart ett par i 4 månader.
    Var väl mest ett ons från början men det blev snabbt mer seriöst. Visste att han nyligen gjort slut med sitt ex som lite senare berättade att hon var gravid. I juni kommer då den här bebisen, som han ev är pappa till. Det finns andra kandidater också. Har hela tiden accepterat detta, men nu när det börjar att närma sig så börjar tankarna komma. hur ska allt fungera? Är det någon som vart med om det här innan och kan dela med sig av sina erfarenheter? 

• Svar på tråden Min pojkvän ska bli pappa..
  • Anonym (hur)

Hur känner din pojkvän inför att ev bli pappa då? Prata med varandra om hur ni känner är nog enda sättet för att kunna hitta en lösning på det här ifall det skulle visa sig vara han som är pappan. 

• Nyfiken gul

beror väl lite på vad som händer sen när barnet är fött också?

vill han vara en del av barnets liv om det är han som är pappan? Och i så fall hur mycket?

Min man hade strulat med en tjej strax innan vi träffades och hon talade om att hon var med barn precis samma dagar han träffade mig.  
    Han ville dock att hon skulle göra abort.  Det var inte något seriöst från hans sida. Men hon behöll.

Idag är dottern snart 8 år gammal och vi har bara sporadisk kontakt. träffat henne kanske 3-4 ggr under dessa år. Skickar alltid födelsedagspresent och julklapp och hon ringer hit ibland. Men mer än så är det inte.  Har väl varit lite spydigheter o tjafs mellan maken och mamman men inget allvarligt. Dom är mest bara besviken på varandra. Han för att hon behöll mot hans vilja och hon för att han tog så lätt på deras strul och känner sig sviken och bedragen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Hände mig och min sambo också. Sa att det var upp till honom, han fick ha hur mycket eller lite kontakt han ville. Om han valde mycket kontakt så hade jag engagerat mig lika mkt, ställt upp som bonusmamma osv. Ville han enbart betala underhåll så var det OK med mig. Kan tilläggas att det inte rörde sig om ett ex utan ett ONS som potentiell mamma. 
    Dock valde mamman att flytta långt härifrån under graviditeten så det blev inget engagemang alls (vilket min sambo ite heller ville). Senare visade det sig att det inte alls var hans barn och att hon bara myglat för att försöka snärja min sambo. Hon visste att det var en annan far.
    Men mitt råd till dig ät att låta honom välja hur han vill ha det. Följ med honom i det här och anpassa dig efter vad han vill. Stötta honom i det  här så kommer tiden utvisa hur det här ska lösa sig på bästa sätt!  

• Grätchen
    Nyfiken gul skrev 2013-04-20 18:27:12 följande:

vill han vara en del av barnets liv om det är han som är pappan? Och i så fall hur mycket?

Min man hade strulat med en tjej strax innan vi träffades och hon talade om att hon var med barn precis samma dagar han träffade mig.  
    Han ville dock att hon skulle göra abort.  Det var inte något seriöst från hans sida. Men hon behöll.

Idag är dottern snart 8 år gammal och vi har bara sporadisk kontakt. träffat henne kanske 3-4 ggr under dessa år. Skickar alltid födelsedagspresent och julklapp och hon ringer hit ibland. Men mer än så är det inte.  Har väl varit lite spydigheter o tjafs mellan maken och mamman men inget allvarligt. Dom är mest bara besviken på varandra. Han för att hon behöll mot hans vilja och hon för att han tog så lätt på deras strul och känner sig sviken och bedragen. 

Vad sorgligt

Varför vill inte din man ha mera kontakt? Eller varför tar han inte mer kontakt?
  • Nyfiken gul
    Grätchen skrev 2013-04-20 18:31:47 följande:

Vad sorgligt

Varför vill inte din man ha mera kontakt? Eller varför tar han inte mer kontakt?
    varför? Ja för att han inte fick bli pappa på gemensamma villkor eller också  för att han kände sig så oerhört överkörd, hans åsikt räknades inte över huvud taget oavsett om han hade valt mig eller inte... Han känner det som att hon valde att behålla på jävulskap för att han träffade mig samtidigt. 
     ,, visst ska det inte gå ut över befintliga barn men när han och mamman inte kan dra jämt så är det lugnast med sporadisk kontakt. 
    Han har ibland på mitt initiativ försökt engagera sig och komma med förslag på olika saker men med 20 mil mellan sig är det inte läge för att ha vardag i flickans liv.
    det får i så fall komma när hon är större och kanske kan komma hit på egen hand.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Grätchen
    Nyfiken gul skrev 2013-0v4-20 18:38:11 följande:
    varför? Ja för att han inte fick bli pappa på gemensamma villkor eller också  för att han kände sig så oerhört överkörd, hans åsikt räknades inte över huvud taget oavsett om han hade valt mig eller inte... Han känner det som att hon valde att behålla på jävulskap för att han träffade mig samtidigt. 
     ,, visst ska det inte gå ut över befintliga barn men när han och mamman inte kan dra jämt så är det lugnast med sporadisk kontakt. 
    Han har ibland på mitt initiativ försökt engagera sig och komma med förslag på olika saker men med 20 mil mellan sig är det inte läge för att ha vardag i flickans liv.
    det får i så fall komma när hon är större och kanske kan komma hit på egen hand.  

Det låter oerhört slött av din man att vänta ut att hans barn ska på eget initiativ hälsa på er när hon blir äldre.

Om han inte  har vardaglig kontakt med henne nu vad är det som får er att tro att hon vill komma till er sen?
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2013-04-20 18:27:12 följande:

Konstigt att du lämnar ut din man sådär när man kan se er båda på bild...Vad säger han om det?
  • Grätchen
    Nyfiken gul skrev 2013-04-20 18:38:11 följande:
    Ursäkta, din man låter som en idiot Hur kan han leva med vetskapen att han har en dotter som han inte träffar?
  • Pastell1983
    Nyfiken gul skrev 2013-04-20 18:38:11 följande:
    Så tragisk din man är. Men ni skaffade barn sedan tydligen. Undrar egentligen hur den lilla tjejen känner sig. Usch!
Svar på tråden Min pojkvän ska bli pappa..