Omöjligt att hitta vare sig en skön gymnastiksko att ha på innegymnastiken eller sköna gummistövlar åt min 7-åring med autism - vad göra?
Hejsan!
Idag var det dags att hitta ett par nya gymnastikskor samt gummistövlar åt min dotter på 7 år som dessutom har autism (tror den spelar roll, därför jag nämner det). Hursomhelst var vi till en sportaffär med stor sortering och hon fick prova alla möjliga skor och stövlar men det slutade alltid med att hon fick ont under fotsulan fastän det även var skor med rejäl stötdämpning. Detta var ett problem även i höstas när vi skulle köpa gummistövlar men då köpte vi ett par och hon vande sig, den här gången verkar hon ha ondare än då så vi fick givetvis gå hem utan varken stövlar eller gympaskor.
Frågan är hur man gör nu då det är brådskande med båda? Har kontakt med hab men lär knappast få hjälp före onsdag då hon måste ha nya gympaskor på gympan då, hennes nuvarande liksom stövlarna är för små. Känner visserligen till en butik som gör speciella inlägg åt vuxna men det känns inte säkert att det kommer bli bra ändå för min flicka, om de nu gör åt barn vill säga. Enligt den jag pratade med idag har min dotter behov av skor med hålfotsinlägg men han tyckte inte det är något extremt med hennes fötter på något sätt. Vart vänder vi oss, någon som vet? Alla råd och tips välkomnas väldigt mycket.an ska göra nu? Hon MÅSTE ha nya gympaskor tills på onsdag då vi nyss märkt att de hon har är för små, blir trångt även om hon inte har strumpor på sig. Även gummistövlar brådskar. Vi har kontat
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-20 18:34
Blir så arg på datorn som gör lite som den vill. Så här ska det vara på slutet:
Enligt den jag pratade med idag har min dotter behov av skor med hålfotsinlägg men han tyckte inte det är något extremt med hennes fötter på något sätt. Vart vänder vi oss, någon som vet? Alla råd och tips välkomnas väldigt mycket.
Hon MÅSTE ha nya gympaskor tills på onsdag då vi nyss märkt att de hon har är för små, blir trångt även om hon inte har strumpor på sig. Även gummistövlar brådskar.