• Mamma till Olle

Tips på bra nattblöjor, tack!

Hej alla föräldrar där ute!

Jag och min man efterlyser bra nattblöjor som inte läcker nattetid. Vi har en son på 2 år som använder Pampers "Easy up". Vi har alltid varit nöjda med denna blöja och är det fortfarande - DAGTID. Dock läcker blöjan i stort sett varje natt nu för tiden. Ändå byter vi blöjan vid ca kl. 22 på kvällarna när vi går och lägger oss. Så synd om honom att han blir blöt och även synd att lakan och madrass är nerkissat på morgonen. 

Jag har inte hittat särskilda nattblöjor för barn i 2-årsåldern. Finns det? Om ja, vad heter dessa blöjor och vilket märke är det? Om inte, vad använder din 2-åring för blöja nattetid? Funkar denna bra?

Tack på förhand! Glad      

• Svar på tråden Tips på bra nattblöjor, tack!
  • MonkeyLover

Vi använder pampers dry night (?) till vår son. Jag har hört aty easy up inte absorberar lika bra som "vanliga" blöjor!

• lilleskutto

Har inget konkret tips på torr blöja för så pass små barn nattetid...
    Vi hade en period när sonen var runt två att det varje natt fick bytas lakan osv men provade sen att sätta på honom två blöjor. Ett par var en storlek större som satt utanpå och så var det slut med att mitt i natten byta sängkläder :)

• MonkeyLover
    MonkeyLover skrev 2013-04-20 19:16:58 följande:
    Vi använder pampers dry night (?) till vår son. Jag har hört aty easy up inte absorberar lika bra som "vanliga" blöjor!

Baby dry heter dom!
  • premis mamma

Provat allt möjligt till sonen 2 år, kan även jag varmt rekomendera pampers baby dry. 

• Mamma till Olle

Tack för era svar!

Menar ni alltså att det finns Baby dry night, alltså speciella nattblöjor? Vi har bara provat de vanliga Baby dry. Ska genast prova! =) 

Två blöjor låter varmt... Men kan tro att det funkar! =)   

• MonkeyLover
    Mamma till Olle skrev 2013-04-20 21:08:58 följande:
    Tack för era svar!

Menar ni alltså att det finns Baby dry night, alltså speciella nattblöjor? Vi har bara provat de vanliga Baby dry. Ska genast prova! =) 

Två blöjor låter varmt... Men kan tro att det funkar! =)   

Nej, jag menade baby dry!
Svar på tråden Tips på bra nattblöjor, tack!