• antjos

Avfärgning hos frisör?

Jag är naturligt mörkblond men har på senaste tiden färgat håret ljusblont. Har nu tänkt att boka tid hos frisören för avfärgning. Kommer jag få tillbaka min naturliga hårfärg direkt eller hur många gånger kan det ta ungefär? Har även ganska mycket utväxt och mitt hår är rätt så slitet. Någon som kan berätta mer?

hår
  • Svar på tråden Avfärgning hos frisör?
  • AnneliR

Du kan ju inte avfärga blekt hår.. Blir det ju ännu ljusare.

Be frisörer färga håret mörkblont istället.

• rockaroll

Avfärgning är ju just att bleka håret. Färga så nära din vanliga färg du kan hitta.

• Frissan Sthlm
    antjos skrev 2013-04-20 19:48:47 följande:
    Jag är naturligt mörkblond men har på senaste tiden färgat håret ljusblont. Har nu tänkt att boka tid hos frisören för avfärgning. Kommer jag få tillbaka min naturliga hårfärg direkt eller hur många gånger kan det ta ungefär? Har även ganska mycket utväxt och mitt hår är rätt så slitet. Någon som kan berätta mer?
    Hej!
    Eftersom ditt hår är redan uppljusat kommer du inte att behöva någon avfärgning (din natturliga hårfärg finns  inte kvar). Däremot kommer du kanske att behöva en förpiggmentering beroende på hur ljus du är nu och hur pass mörkblond du vill bli, så att hårfärgen håller. Be om en toning för det kommer att hålla bättre än färg  i ditt uppljusade hår. Om håret är väldigt poröst kan det hända att  toningen inte håller så bra första gången, därför är det bra att du köper med dig en inpackning med pigment, en så kallad färgbomb i passande nyans för att behålla fräscha nyfärgade känslan tills ditt nästa frisörbesök. Lycka till! 
    Frissan
  • villyvicky

Jag blev själv trött på mitt blonda hår jag haft hela mitt liv, är naturligt lite mörkare blond och har alltid gjort highlights. Men, satte i svart! Blev jättefränt. Väldigt drastiskt kan tyckas, men jag verkligen trivs. Använder en demi permanent färg som inte sliter alls utan är mer som en inpackning.Färgar ca 1 gg per månad.

Det måste ju vara rätt lätt för sig att färga mörkblont då? Blir nog inga problem alls, men däremot kanske du måste göra flera på raken i början, med någon vecka mellanrum, så att håret kan suga åt sig, saturera sig. Blir nog fint. 

Svar på tråden Avfärgning hos frisör?