• deam

    HJÄLP!!!

    jag skriver här för jag vet inte hur jag skall ta mej till snart, jag kan skriva så många sidor om min och gubbens relation , men ingen ide... jag vill bara få råd om hur jag skall kuna sluta va så på, med sms och ringa  och fb, ? jag vill ha bekräftelse från honom att han tycker  om mig genom massa sms , fb osv, är jag ensam om detta?? känns så, jag vet att jag kan va för  på om detta, och jag vet inte hur jag skall sluta va sånhär mot han ? för han kväs av det , men jag har så mycket kännslor för honom och e rädd för att förlora honom och känna mej bortglömd och så, . han är ingen person som måste skriva sms lr ringa alltid till mej , men jag har svårt att accepetar det, och jag känner att det bara jag som börja ta konakt med honom,  hur skall jag göra för att inte känna mej bortglömd lr att han ej bryr sig  om mig ??  sen är det det han är ingen kille som  visar sina kännslor genom spontana beröringar  ex puss, kramar, hålla om alltid ? och det är något jag behöver få känna och få bekräftat, det e så jag älskar någon iellefall ,
    sen en annan sak med, han ligger  i en vårdnadstvit med sitt ex som vill ha egen vårdnad har hon sagt, och han blvit helt knäckt av det pga att han har dom bara redan varannan helg . och detta gör att vårat förhållande blir lidanden, hans fokus är på barna och sitvationen, och jag har svårt att innse hur jobbigt det e för honom, och jag känner mej utfryst och sårad från honom,  han har svårt  nu att ge mej den uppmärksamheten säger han? jag har svårt och veta hur jag skall va lr bete mej mot honom nu för att inte saker skall bli fel och vi grällar och bli sura stup i kvarten som det blir nu . tips någon?? jag har svårt att sätt amej in i hans sitvation för jag har bra kontakt med min dotters pappa osv, och jag vet inte hur jag skall bete mej mot honom för att inte såra, men endå får bekräftelse från honom..???                                


  • Svar på tråden HJÄLP!!!
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du är rädd att förlora honom och du behöver känna att han tycker om dig och att du är viktig för honom. När du inte tycker att du får tillräckligt gensvar från honom blir du mer på honom och han blir besvärad av det. Dina behov är inte konstiga utan helt normala. När man älskar någon kan man vara rädd att förlora den personen. Det kanske är så att du har erfarenheter tidigare i ditt liv att närstående personer inte varit tillgängliga för dig, på ett psykologiskt plan och då brukar det bli så att man blir mer ängslig och mer "på". Fundera över hur dina relationer med föräldrar sett ut och hur det påverkat dig. Din partner visar inte mycket känslor, skriver du. Även han måste se sin del i er relation. Om han kunde bli mer öppen och gå dig till mötes skulle ni få en bättre balans i er relation. Han behöver förstå att ditt sätt att vara på honom förvärras om han drar sig undan. När man är i en vårdnadstvist är man självklart påverkad av det och kanske inte så tillgänglig. Det är ändå viktigt att ni ömsesidigt försöker förstå varandras behov och situation.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden HJÄLP!!!