Glidmedel (RFSU vs. andra märken)
Hej!
Nu är det så att jag (och killen) är i behov av glidmedel. I samband med lite sexleksaksköp så köpte vi med en flaska glidmedel. Jag kommer inte ihåg vad den hette, men det var en liiiten flaska med silikonbaserat glidmedel som kostade närmare 100 kr. Det var första gången för båda oss som vi köpte glidmedel, så vi körde på silikon eftersom att det stod att det passade bättre till leksaker än vattenbaserat.
Vi fann det där med glidmedel som toppen-toppen både vad gäller för användandet av leksaker och när vi haft vanligt samlag. Jag brukar nämligen ha svårt för att bli våt ibland, även om jag är superkåt. (Jag dricker för dåligt, men kan inte dricka mer än vad jag gör.)
Alltså säger vi båda JA till glidmedel!
Men den där flaskan börjar närma sig sitt slut och efter ha kollat runt på olika glidmedel på olika sexsidor så verkar det ligga omkring den prisklassen.
Men när jag har kollat RFSUs hemsida så har de garanterat billigare.
Exempelvis Glid, Glid vatten och silikon och Klick.
Kan någon rekommendera någon RFSU-produkt? Synpunkter ö.h.t. är välkomna. Om inte RFSUs produkter, har ni tips på annat glid?
Jag gillar själv RFSUs rak- och intimprodukter, och läppbalsam (carmex), men vet alltså inte hur deras glidmedel är.