• Anonym

Avlastningsfamilj?

Jag är ensamstående med 2 barn på 5 och 7 år. Inga släktingar i närheten och pappan har barnen några timmar här och där men ab olika skäl fungerar det inte att han har dem längre tid. Jag har enskild vårdnad. Jag är inte ute efter att få avlastningsfamilj en hel helg 1-2 ggr/mån som det brukar vara vad jag förstått. Jag skulle dock vilja ha en familj som antingen kan ha barnen nån dag på helgen (bestämt när i förväg såklart) eller att någon kan vara barnvakt i mitt hem om jag vill hitta på något. Finns någon sån möjlighet? Jag vill alltså inte lämna bort dem nån längre tid, utan bara ha möjlighet att t ex ta en fika, gå på en tjejkväll, åka och träna eller nåt. Just nu har jag noll möjlighet då jag jobbar då pappan har sina få timmar med barnen. Hur funkar det?

• Svar på tråden Avlastningsfamilj?
  • Anonym (Nej.)

Det går ju att hitta barnvakter på annat sätt, ex annonsera i tidningen, lokalbutiken, grannar.se med mera. Staten har inget ansvar att skaffa barnvakter åt folk till höger o vänster. Du är själv ansvarig för ditt och dina barns liv. Förlita dig på dig själv, inte på samhället.

• Anonym
    Anonym (Nej.) skrev 2013-04-21 19:47:24 följande:
    Det går ju att hitta barnvakter på annat sätt, ex annonsera i tidningen, lokalbutiken, grannar.se med mera. Staten har inget ansvar att skaffa barnvakter åt folk till höger o vänster. Du är själv ansvarig för ditt och dina barns liv. Förlita dig på dig själv, inte på samhället.

Anonym (Nej.) skrev 2013-04-21 19:47:24 följande:

Klart jag kan det! Gör det idag! Men eftersom andra personer i min sits har det trodde jag det var något man kunde få hjälp med.
  • Anonym (Det tror jag)

Ta kontakt med din kommun så får du det åtminstone behovs prövat , lycka till

Svar på tråden Avlastningsfamilj?