• Anonym

Farligt att köpa abortpiller på nätet?

som frågan lyder är det farligt? 

• Svar på tråden Farligt att köpa abortpiller på nätet?
  • Anonym

Ja, du vet ju inte vad det är för piller..det kan ju vara precis vadsomhelst...

• Anonym

men om man inte kan gå till läkaren och inte kan behålla barnet vad ska man göra då

• 2013

Det är alltid en risk att köpa mediciner på nätet. Oftast innehåller de inte alls det det ska och inte sällan innehåller de direkt farliga ämnen.

• Anonym

Som ovan; du vet inte vad det är du verkligen stoppar i dig och vad händer om du inte tål medicinen och får komplikationer eller är allergisk?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-21 18:10:26 följande:
    men om man inte kan gå till läkaren och inte kan behålla barnet vad ska man göra då
    Varför kan du inte gå till doktorn?
  • Anonym (skumt)

Vad är det för piller du hittat på nätet då? Och varför kan du inte gå via vården?

• Whitetrash86

Beror ju på vart du köper det ifrån, men ja, med största sannolikhet så är det farligt. DÅ det oftast byts ut till billigare saker som man omöjligt kan veta vad det innehåller.
    Att tänka på är att akut p-piller INTE är detsamma som ett abort piller!
    Utan dom går under produktnamnet Mifegyna.

Varför kan du inte gå till läkare? Ett abort piller kan du ta upp till  63 dagar efter befruktning.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja, det är farligt.

För det första vet du inte vad du får. För det andra vet du inte hur effektivt det är, en ofärdig abort kan leda till livshotande tillstånd. För det tredje vet du inte vilka bieffekter det kan handla om.

Så ja, givetvis är det farligt och går förstås emot alla rekommendationer som kan ges.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (apotekarn)

Men gå till läkare människa, tänk inte ens på att spela rysk roulette med ditt liv.

Varför skulle du inte kunna gå till gyn för?

Blir så arg så om jag skriver vad jag tycker blir jag avstängd för tid och evighet.Skrikandes

• Anonym

Min mamma och pappa kommer döda mig om de får reda på, plus så vill jag inte att hon som undersöker mig ska fråga massa frågor om skador och sånt och så kommer de bara koppla in socialen, därför är det lättare att köpa online

Svar på tråden Farligt att köpa abortpiller på nätet?