Vilka umgängestider hade ni valt?
Jag ska flytta och tar med mig barnen. De bor nu varannan vecka, men eftersom jag flyttar till en annan kommun blir det svårt att fortsätta med det. Och innan ni börjar protestera så ska pappan också flytta till samma kommun som mig, men han måste först sälja sitt boende och det kommer dröja ett tag. När han har flyttat blir det varannan vecka igen.
Men tills dess så funderar jag på vad som blir bäst för barnen. Mina förslag är att antingen har pappan barnen varje helg, fredageftermiddag till söndagkväll. Eller så har han dem varannan helg och då torsdageftermiddag till måndagmorgon.
Har ni bra argument för och emot de olika varianterna? Jag kan se flera fördelar och nackdelar med båda, men tänkte se vad andra tycker också. Två av barnen går i skola och kommer alltså vara tvungna att vara en viss tid på skolan i kommunen där jag bor. Kan tillägga att restiden mellan kommunerna är 30 min och att pappan passerar min nya kommun på väg till och från jobbet på fredagar (inte de övriga dagarna).