Sarus85 skrev 2013-04-22 14:02:47 följande:
Makrame- fast det stämmer inte att det inte finns så mycket att göra. Bebisen behöver ju inte vara död utan det kan vara dåligt flöde i navelsträngen. Moderkakan kan vara på väg att lossna och massor av annat. Så det är alltid bra att åka in för säkerhetsskull. Nu är TS inte så långt gången men det betyder inte att det inte finns något att göra. Dessutom är det inte bra att vara orolig heller. Minskade fosterrörelser ska alltid tas på allvar.
TS jag tror absolut inte det är någon fara men är du orolig tycker jag du ska ringa din bm och få lyssna på hjärtat eller ring gyn om du är riktigt orolig. Än så länge finns det mycket plats i magen för den lille/a.
Men prova de vanliga tricken som dricka riktigt kallt eller ligg på vänster sida alt på rygg i minst en halvtimme och se om du får någon puff!
Precis

så tänkte jag också!

Mollytjejen skrev 2013-04-22 18:21:05 följande:
Åkte in igår kväll till förlossningen, dom tyckte det var bäst o kolla..
BM hittade hjärtljudet direkt, slog 152, lät helt underbart :=)))) Hon kände även två sparkar medan vi lyssnade på hjärtat.. Jag kände ingenting. Men, det är moderkakan som gör att jag inte känner rörelserna. Hoppas dom kommer kännas mer om några veckor. Men, det viktiga är att bebisen mår bra och hjärtat slår jättefint :=)
P.S.: Idag kände jag två små buffar på vänstra sidan av magen :=) Enligt BM är det moderkakan mer åt höger och framåt, så om bebisen ligger rätt till och sparkar ganska högt, så känns det på vänster sida..
Vad bra! Tur att det inte var något. Lycka till med bebisen! Kram