• Mollytjejen

Normalt att inte känna rörelser?????

Går in i vecka 21 imorgon.. Om kvällarna när jag ligger på soffan brukar jag känna lite buffar och att bebisen håller på och har sig.. Inte jättetydliga sparkar, eftersom jag har moderkakan i framvägg..

Men, sen igår eftermiddag har jag inte känt någonting... Är detta normalt???? Borde jag vara orolig?? På RUL i torsdags såg allting bra ut ,bebisen växt bra, rörde på sig en massa... Men varför känner jag ingenting nu??? 

• Svar på tråden Normalt att inte känna rörelser?????
  • Jessiica

Åk in om du är orolig. Hellre en gång för mycket än en gång för lite, right? Hjärta

• Mollytjejen

Tror du att dom kollar bara för att man är orolig??? Ska kanske ringa 1177 och höra...

• Aileen Allannah

Det är högst troligt så att bebisen vänt sig om, och ligger och sparkar så att du inte känner det. Det är inte förrän i vecka 26 som man ska känna bebisen varje dag, den har så gott om plats än så länge. Men ring 1177 om du är orolig.

• Sol88

har oxå moderkakan i framvägg och de är inte förens nu jag har börjat känna av de mycket oh ofta :)
    är i v.23
    men igår kände jag heller inget över huvud taget, så kan ju vara så att din bebis vänt sig för idag känner jag av som jag alltid gör annars :)

• majsis08

jag e i vecka 28 nu och känner bebisen varje dag, men i dom veckorna minns jag att jag blev orolig för ibland kände jag inte på 2 dagar !! och det är normalt att inte känna varje dag så tidigt:) det är inte alla ens som kännt första sparken i den veckan:)

• aj 378

Jag är i v 24(23+3) och hade innan idag inte känt bebis på tre dagar. Idag har det varit full fart hela dagen! Så jag förstår din oro, jag är likadan! Läste nånstans att det är först v 28 de flesta känner bebis varje dag så jag försöker hålla mig lugn

• Makrame

Jag tycker du ska slappna av. Jag är i v 24 och känner inte varje dag. Skulle oturen vara framme är det inte så mycket man kan göra. Jag tycker de flesta här på fl verkar helt hysteriska med att åka in och kolla i tid och otid..

• Sarus85

Makrame- fast det stämmer inte att det inte finns så mycket att göra. Bebisen behöver ju inte vara död utan det kan vara dåligt flöde i navelsträngen. Moderkakan kan vara på väg att lossna och massor av annat. Så det är alltid bra att åka in för säkerhetsskull. Nu är TS inte så långt gången men det betyder inte att det inte finns något att göra. Dessutom är det inte bra att vara orolig heller. Minskade fosterrörelser ska alltid tas på allvar.

TS jag tror absolut inte det är någon fara men är du orolig tycker jag du ska ringa din bm och få lyssna på hjärtat eller ring gyn om du är riktigt orolig. Än så länge finns det mycket plats i magen för den lille/a.

Men prova de vanliga tricken som dricka riktigt kallt eller ligg på vänster sida alt på rygg i minst en halvtimme och se om du får någon puff!

• Mollytjejen

Åkte in igår kväll till förlossningen, dom tyckte det var bäst o kolla.. 

BM hittade hjärtljudet direkt, slog 152, lät helt underbart :=)))) Hon kände även två sparkar medan vi lyssnade på hjärtat.. Jag kände ingenting. Men, det är moderkakan som gör att jag inte känner rörelserna. Hoppas dom kommer  kännas mer om några veckor. Men, det viktiga är att bebisen mår bra och hjärtat slår jättefint :=)

P.S.: Idag kände jag två små buffar på vänstra sidan av magen :=) Enligt BM är det moderkakan mer åt höger och framåt, så om bebisen ligger rätt till och sparkar ganska högt, så känns det på vänster sida..

• Jessiica
    Sarus85 skrev 2013-04-22 14:02:47 följande:
    Makrame- fast det stämmer inte att det inte finns så mycket att göra. Bebisen behöver ju inte vara död utan det kan vara dåligt flöde i navelsträngen. Moderkakan kan vara på väg att lossna och massor av annat. Så det är alltid bra att åka in för säkerhetsskull. Nu är TS inte så långt gången men det betyder inte att det inte finns något att göra. Dessutom är det inte bra att vara orolig heller. Minskade fosterrörelser ska alltid tas på allvar.

TS jag tror absolut inte det är någon fara men är du orolig tycker jag du ska ringa din bm och få lyssna på hjärtat eller ring gyn om du är riktigt orolig. Än så länge finns det mycket plats i magen för den lille/a.

Men prova de vanliga tricken som dricka riktigt kallt eller ligg på vänster sida alt på rygg i minst en halvtimme och se om du får någon puff!

Precis så tänkte jag också!
    Mollytjejen skrev 2013-04-22 18:21:05 följande:
    Åkte in igår kväll till förlossningen, dom tyckte det var bäst o kolla.. 

BM hittade hjärtljudet direkt, slog 152, lät helt underbart :=)))) Hon kände även två sparkar medan vi lyssnade på hjärtat.. Jag kände ingenting. Men, det är moderkakan som gör att jag inte känner rörelserna. Hoppas dom kommer  kännas mer om några veckor. Men, det viktiga är att bebisen mår bra och hjärtat slår jättefint :=)

P.S.: Idag kände jag två små buffar på vänstra sidan av magen :=) Enligt BM är det moderkakan mer åt höger och framåt, så om bebisen ligger rätt till och sparkar ganska högt, så känns det på vänster sida..
    Vad bra! Tur att det inte var något. Lycka till med bebisen! Kram
  • Makrame

Sarus85. Ok, jag trodde inte man kunde göra något i v 20-21. Jag kan ju bara referera till mig själv och vissa dagar är barnet livligt och andra dagar känns det nästan inget, och vad jag förstått är det normalt vid den tiden i graviditeten. Jag tycker många här verkar åka in och kolla i onödan. Senare i graviditeten tycker jag naturligtvis att man ska vara mycket uppmärksam på ändrade fosterrörelser.

Skönt att allt var bra med din bebis ts!

Svar på tråden Normalt att inte känna rörelser?????