• kärochlycklig

Täta herpesutbrott!!!!!

Har haft könsherpes sedan ca 6 år tillbaka,förutom det första hemska utbrottet så har jag enbart haft 2 små utbrott på alla år.Men sedan ett halvår tillbaks får jag det ca 2 gånger i månaden,detta är fruktansvärt jobbigt :( och då jag även blir sjuk och ont i kroppen av det.Äter Aciklovir så ofta jag kan,men inte varje dag för det anser jag int mej ha råd med..Någon som har samma problem och har något tips? ska självklart kontakta läkaren "igen"..som bara säger jag ska sluta stressa..suck :(

• Svar på tråden Täta herpesutbrott!!!!!
  • crushelix

för att aciclovir ska ha någon verkan måste de ju intas så som föreskrivet i bipackssedeln, om det innebär varje dag en tid så ska du också ta det, tänk på att det finns ett högkostnadsskydd på apoteket, så du kommer inte behöva betala hur mycket som helst, utan efter ett tag kan du hämta ut din medicin gratis.

herpes brukar ju bli aktivt bla när ens immunförsvar är sänk. kanske borde du gå och ta ett blodprov på vårdcentralen och se så att du inte har någon brist. annars är det ju som du säger - inte stressa, äta bra, sova bra osv som minimerar risken för utbrott.

Svar på tråden Täta herpesutbrott!!!!!