• traveler

Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar

Ja, vissa är singlar och vissa är det inte. Sen menar jag inte att alla singlar är olyckliga och att alla förhållanden är dans på rosor men ändå.

Kan man typ se lite på en människa om hen är singel eller inte. När jag började på ett nytt jobb och fick kontakt med en mängd människor så hade jag ju en uppfattning om hur deras så kallade status såg ut. Efter en månad av mingel med nya kollegorna så visade det sig att jag faktiskt hade ganska rätt i mina så kallade "förutfattade meningar", för det har vi ALLA och det är mänskling.

Hur som helst. Vissa söker ju i evigheter och får aldrig utdelning och vissa behöver bara visa upp sig mer eller mindre. Livet är ju så orättvist tyvärr. Sen är det ju givetvis så att alla måste ju synas för att det överhuvudtaget skall bli något. 

Så vad säger du? Är du en person som utstrålar ett lugn och som folk gärna ter sig till?       

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar
  • traveler

Berätta gärna i ord vad du upplevt också

• Lufsan

Jag har aldrig behövt kämpa speciellt mycket. Tror inte att det handlar om orättvisa. Har man utrstrålning och är bekväm socialt så har man det lättare än om man är blyg och tystlåten. Nu säger jag inte att det är något fel på att vara blyg eller liknande men det är klart att det är svårare att få kontakt med någon, både partners och nya vänner om man inte vågar prata eller är bekväm i sociala sammanhang. 

En dag i sänder.
  • giftgrodan
    Lufsan skrev 2013-04-21 22:28:06 följande:
    Jag har aldrig behövt kämpa speciellt mycket. Tror inte att det handlar om orättvisa. Har man utrstrålning och är bekväm socialt så har man det lättare än om man är blyg och tystlåten. Nu säger jag inte att det är något fel på att vara blyg eller liknande men det är klart att det är svårare att få kontakt med någon, både partners och nya vänner om man inte vågar prata eller är bekväm i sociala sammanhang. 
    Och hur menar du att skillnader i social förmåga och utstrålning inte är orättvist?
  • traveler
    Lufsan skrev 2013-04-21 22:28:06 följande:

Absolut är det så. Jag tror att de som är lugna och blyga har den brantaste uppförsbacken, För det finns också lugna men kanske samtidigt också då självsäkra människor som får allt serverat på silverfat.

Jag var på en resa med rosa bussarna i afrika där vi var runt 30 personer. Jag var jättesocial mot en tjej som jag tyckte var snäll, söt och trevlig. Samtidigt var det en lugn kille med på resan också som mest höll sig i bakgrunden och sa knappt ett ord. De blev ett par vid resans slut och jag stod som ett stort frågetecken.   
  • Fruek

Beror på hur du menar. Har alltid sluppit ta första steget, men sen gäller det ju att leverera på flera plan. Och för det krävs ju en viss ansträngning av mig. Dessutom fixar jag ju till mig, vilket säkert gör det lättare för mig när det gäller utseendet, och det kräver ju även det en ansträngning. Sen f ö tror jag att enbart skönhet inte drar folk till en. Har en vän som enkelt får killar att komma fram till henne. Inget jätteskönhet, men en jäkel på att få ögonkontakt och liksom på ngt sätt lyckas utstråla "kom hit, vettja".

• traveler
    Fruek skrev 2013-04-22 07:42:39 följande:
    Beror på hur du menar. Har alltid sluppit ta första steget, men sen gäller det ju att leverera på flera plan. Och för det krävs ju en viss ansträngning av mig. Dessutom fixar jag ju till mig, vilket säkert gör det lättare för mig när det gäller utseendet, och det kräver ju även det en ansträngning. Sen f ö tror jag att enbart skönhet inte drar folk till en. Har en vän som enkelt får killar att komma fram till henne. Inget jätteskönhet, men en jäkel på att få ögonkontakt och liksom på ngt sätt lyckas utstråla "kom hit, vettja".

Ja precis vissa utstrålar ju ett lugn och med den här frågan så menar jag det som du säger, om man måste anstränga sig för första steget eller inte. Sen när man dejtar så krävs ju såklart handling från båda parter men just det där första steget kan det ju vara bekvämt att slippa ta.
  • Kofot

Det jag har behövt har alltid kommit till mig. Jag har aldrig letat kärleken utan den har bara dykt upp och funnits där.

• traveler
    Kofot skrev 2013-04-22 10:52:11 följande:
    Det jag har behövt har alltid kommit till mig. Jag har aldrig letat kärleken utan den har bara dykt upp och funnits där.
    somliga har det bra
  • Anders 150
    traveler skrev 2013-04-21 21:17:57 följande:
    Ja, vissa är singlar och vissa är det inte. Sen menar jag inte att alla singlar är olyckliga och att alla förhållanden är dans på rosor men ändå.

Kan man typ se lite på en människa om hen är singel eller inte. När jag började på ett nytt jobb och fick kontakt med en mängd människor så hade jag ju en uppfattning om hur deras så kallade status såg ut. Efter en månad av mingel med nya kollegorna så visade det sig att jag faktiskt hade ganska rätt i mina så kallade "förutfattade meningar", för det har vi ALLA och det är mänskling.

Hur som helst. Vissa söker ju i evigheter och får aldrig utdelning och vissa behöver bara visa upp sig mer eller mindre. Livet är ju så orättvist tyvärr. Sen är det ju givetvis så att alla måste ju synas för att det överhuvudtaget skall bli något. 

Så vad säger du? Är du en person som utstrålar ett lugn och som folk gärna ter sig till?       
    orkar inte ens försöka längre
    Träffar man nån vill hon ändå bara va kk 
  • traveler
    Anders 150 skrev 2013-04-22 11:27:08 följande:
    orkar inte ens försöka längre
    Träffar man nån vill hon ändå bara va kk 

mm förstår. Man behöver ju inte rista in i sten att man skall vara singel hela livet ut men om du känner som du gör så tycker jag du ska ta paus ett bra tag.
Svar på tråden Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar