Värt att köpa skaljacka i str 74?
Min bebis är nu 8 månader, 72 cm lång och väger 8,6 kg. Är det lönt att köpa en skaljacka i str 74? Använder man en sån mycket?
Min bebis är nu 8 månader, 72 cm lång och väger 8,6 kg. Är det lönt att köpa en skaljacka i str 74? Använder man en sån mycket?
Jag hade nog köpt en storlek större, så barnet kan ha den nu i vår och en bit in på hösten (med en fleecejacka under).
Hmm, hittade en begagnad som var jättefin!!! Svårt att veta hur man ska klä henne nu när vi tagit bort åkpåsen. Och speciellt om fötterna. Inte så snyggt med raggsockor men skönt och varmt för henne hoppas jag. Skor har vi inte försökt oss på ännu. Och snart sitter hon väl i sandlåda och leker, sitter man i vanliga byxor lr sätter man på överdragsbyxor??
Jag skulle satsa på skaloverall. Just för att de sitter mycket.
Håller med Echo om skaloverall, vädigt praktiskt i sandlådan.
Har hon jacka och överdragsbyxor hamnar det lätt sand innanför byxorna (glipan mellan plaggen)
Smart tänkt där med glipan, kanske ska satsa på en skaloverall i str 80 då som hon kan ha från nu. Men hur länge har man skaljacka lr overall? Tänker att snart är det ju ändå sommar?
Jag köpte pops Skaljacka nu när de hade 50%. Min pojk är 6 mån och har inte börjat krypa än. Han har 74 på vindfleecen och jag köpte 86 på skaljackan. Måste vara liten jämfört med hur de andra kläderna är. Är lite väl lång i ärmarna men det är bara att vika så kan han ha den länge. Rätt storlek är ju viktigare när de börjar röra sig mer.
Dottern var 9 mån vid denna årstid och hon kröp.
Istället för overall köpte jag skalbyxor med hängslen som går upp en bit över mage/rygg och hade jackan innanför. Funkade toppenbra.
Köpte skalbyxor på lekmer ticket To heaven på 50% för ngn v sedan som har väldigt bra passform.